Finansiranje autoputa Sarajevo – Beograd kreditnom linijom
Pismo namjere o jačanju i širenju saradnje u oblasti prometa i infrastrukture koje je potpisano prilikom sastanka državnih delegacija Bosne i Hercegovine i Republike Turske, jeste dokument koji definiše moguću saradnju na izgradnji autoputa Sarajevo-Beograd putem zajedničkih koordiniranih aktivnosti.
On također predstavlja određivanje trase kroz BiH i definiranja dalje projektne aktivnosti na realizaciji ovog velikog projekta, kazao je za Radiosarajevo.ba ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko.
Također, u pismu je navedeno da će obje zemlje jačati saradnju u oblasti prometa i infrastrukture, poticati investicije u prometnu infrastrukturu i pružati dodatne poticaje za razvoj prometne mreže u regiji zapadnog Balkana, zatim razvijati međusobnu saradnju u oblastima željezničkog, cestovnog, vodnog, zračnog i intermodalnog prometa.
U razgovoru za Radiosarajevo.ba ministar Jusko je otkrio da na sastanku sa ministrom prometa, pomorstva i komunikacija Republike Turske Ahmetom Arslanom nije bilo dovoljno vremena da razgovaraju o finasijskoj konstrukciji projekta izgradnje autoputa Sarajevo-Beograd.
“Tokom sastanka spomenuto je samo da frekvencija saobraćaja prema Istočnoj Bosni nije na tom nivou da bi se Turcima isplatilo graditi ovaj autoput po ‘both sistemu’ ili sistemu da oni izgrade, naplaćuju cestarinu i onda predaju nama na upravu nakon ugovorenog perioda, već da će finasiranje ići kreditnom linijom”, rekao je ministar Jusko.
On je dodao, kako je zbog kratkoće sastanka koji je trajao svega deset minuta, ostalo nejasno da li će kreditnom linijom biti finasiran i dio koji je vezan za Tuzlu.
“U narednom periodu biti će održani sastanci sa ambasadorom Republike Turske u BiH Haldun Kocom po pitanju ovoga projekta, a nakon toga u planu je sastanak u Turskoj sa kolegom ministrom Arslanom kako bi se otvorila sva pitanja vezana za finansiranje autoputa Sarajevo – Beograd”, naveo je za Radiosarajevo.baJusko.
Kako je istakao, postoji potpuno jaka volja i želja turske strane da se ovaj autoput gradi, te da je Srbija već intenzivno počela raditi na realizaciji ovoga projekta na svojoj teritoriji.
“Po intenzitetu realizacije izgradnje autoputa Sarajevo – Beograd, a koji se odnosi na teritorij u Srbiji, nije isključeno da će već u skorije vrijeme početi gradnju prema Kotromanu i Višegradu. Zbog ovoga je jako bitno da se što prije definišu projektne aktivnosti za koje će biti nadležna bh. strana jer smo partneri u ovom velikom projektu sa Turskom i Srbijom”, zaključio je za Radiosarajevo.ba ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko.
Podsjćamo, na trasi autoputa koji ide kroz BiH, od Sarajeva prema Tuzli do granice sa Srbijom i od Sarajeva prema Višegradu do granice sa Srbijom, potrebno je izgraditi oko 133 mosta ukupne dužine 25,8 kilometara, kao i 53 tunela ukupne dužine 37,5 kilometara.
(Radiosarajevo.ba)