Avion kod Mostara pao zbog infarkta pilota

Uzrok pada aviona kod Mostara u kojem je poginulo pet osoba bio je infarkt pilota letjelice, rekao je Salko Begić, glavni istražitelj u istrazi nesreće koju je provela komisija Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
Begić je dodao da je pilot pretrpio infarkt srca 7,5 minuta nakon početka leta.
Istragom je zaključeno da je pilot imao važeću letačku dozvolu i upisano ovlaštenje za letenje, te je imao validno ljekarsko uvjerenje. Ipak, pilot je prikrivao probleme sa srcem.
Begić je kazao da se u Izvještaju ne spominju nikakva imena i da je to u skladu sa međunarodnim standardima. Cilj istrage je bio utvrditi uzroke, a ne odrediti krivicu tragične nesreće za šta je eventualno zaduženo Tužilaštvo BiH.
Podsjećamo, u avionskoj nesreći 13. maja u Mostaru, odnosno padu malog školskog aviona, poginuo je pilot Ivan Karačić, Muhamed Sipović, brat i sestra Luka i Lana Lovrić od sedam i deset godina, te osmogodišnji dječak Arman Hadžiomerović.
Avion se srušio u 15:50 sati u mostarskom naselju Jasenica.
Zamjenik direktora Direkcije za civilno zrakoplovstvo (BHDCA) Marinko Šimunović kazao je nakon nesreće da je pokojni instruktor Karačić, koji je upravljao avionom, bio osoba sa velikim iskustvom.
Još prije okončanja istrage iz Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH je saopćeno da je avion imao dozvolu dozvolu za letenje, te da je servisiran početkom aprila. Vještačenje je izvršeno u vojnom hangaru Aerodroma Mostar.
“Posljednji servis navedenog aviona rađen je 5. aprila 2017. godine o čemu postoji dokumentacija u BHDCA, kao i certifikat ovlaštenog aviomehaničara koji potvrđuje da je izveden servis”, navodi se u odgovoru.
Pali avion Fuji FA 200-160 imao je tipski certifikat TCDS A4PC u kojem je navedeno da ima četiri sjedišta, dok je u njemu boravilo pet osoba.
Istraga o nesreći je završena u prvoj polovini juna i obrazložena je za 67 strana. Nakon istrage državnog tužilaštva komentar su dali predstavnici BHDCA, Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) te Aerodroma Mostar.