Ahmed Omerović, novi/stari ministar obrazovanja i nauke TK: Pripremili smo konkretne mjere koje ćemo realizirati

Krajem mjeseca marta imenovana je nova Vlada Tuzlanskog kantona, a na čelu resora obrazovanja i nauke ponovo se našao Ahmed Omerovića koji je i u prošlom sazivu sa dosta uspjeha vodio ovo važno ministarstvo. Prema riječima novog/starog ministra, mnogo toga je urađeno u prošlosti, ali se na tome neće stati.

„U toku prošle godine Vlada TK je sebi zadala 18 konkretnih mjera sa jasnim rokovima do kada ih treba realizirati. Od 18 mjera jedna trećina su se ticale obrazovanja i nauke. Sve smo ih u cjelosti realizirali. Poput stipendija koje su znatno olakšale obrazovanje učenika, imali smo i složenije mjere poput donošenja novih pedagoških standarda. Bila je to dubinska reforma koja je otklonila strah zaposlenika da budu tehnološki višak“, objašnjava Omerović, te se osvrće na jednu od najznačajnijih mjera koje su više nego pozitivno odjeknule u javnosti:

„Nabavka udžbenika za sve učenike u osnovnim školama bio je veliki poduhvati i to je prvi put realizirano. Promjenjen je i dio propisa, te izvršenje rebalansa budžeta. Nabavku i dodjelu besplatnih udženika ćemo nastaviti i u budućnosti za učenike osnovnih i srednjih škola, kao i onih udžbenika koji će se trebati dokupiti“.

Izazovi budućnosti

Ministar Omerović i u budućnosti će imati dosta izazova, no zajedno sa ostalim ministarstvima i svojim saradnicima nada se realizaciji mnogih zadatih planova:

„Jedan od prioriteta u budućnosti će biti takođe oblast obrazovanja i nauke. Mi smo pripremili konkretne mjere koje ćemo realizirati. To je donošenje nastavnih programa za osnovne, te srednje i stručne tehničke škole. Izgradnja tehnoloških centara u srednjim školama na području TK po uzoru na tehnološki centar u MŠŠ Gračanica. To znači da će učenici dobiti CNC mašine i slične uređaje na kojima će učenici moći naučiti da rade na lakim materijalima kako bi kasnije na praksi u kompanijama mogli da rade na mašinama sa jačim materijalima. Sve ih to priprema za tržište rada. Ovo je ambiciozan posao koji želimo realizirati“, ističe Omerović i nastavlja:

„Takođe, početak je izgradnje Kampusa u Tuzli. Trenutno je u proceduri izrada tendera za projektnu dokumentaciju. Očekujemo da bi do kraja godine mogla početi izgradnja.  Nastavićemo kapitralna ulaganja, ali i stipendiranje učenika romske populacije i drugih manjina, te nadarenih učenika i studenata. Za učenike koji upišu deficitarna zanimanja i one sa invaliditetom takođe. Kapitalna ulaganja su i izgradnja predškolskih ustanova za Sapnu i Teočak koje još nemaju javne predškolske ustanove. Jedna od mjera je i puštanje u funkciju zgrade osnovne i srednje škole u Tuzli i to bi trebalo da počne sa radom u toku ove godine“.

Nove mjere

Ono što će svakako zainteresovati javnost je još nekoliko novih mjera koje se planiraju u Ministarstvu obrazovanja i nauke TK.

„Jedna nova mjera je i jednokratna pomoć svim maturantima koji završe srednje škole na području TK. To će biti podstrek ka daljim aktivnostima, da li je to zapošljavanje ili studiranje. Takođe tu je i podrška naučno-istraživačkom radu u iznosu od milion maraka. Pripremamo raspisivanje javnog poziva, izvršili smo upis dvije institucije u registar naučno – istraživačkih organizacija, imamo na stotine upisanih istraživača što je bio preduslov za javni poziv. Mi smo sa 250 hiljada KM sredstva povećali na jedan milion za ovu oblast. Tu je takođe program energetske efikasnosti, utopljavanje oko 200 javnih objekata od čega se značajan broj odnosi na školske objekte. To će realizirati ministarstvo prostornog uređenja, ali i mi smo tu sa svojim nadležnostima. Sve ovo su ambiciozne mjere koje planiramo u budućnosti realizirati“, objašnjava Omerović.

Protekla zima donijela je i problem koji je izazvala kriza sa energentima. Ministarstvo je u saradnji sa drugim sektorima promptno reagovalo, ali se za iste teškoće pripremaju i za narednu zimsku sezonu.

„Najveći izazov je bila kriza sa energentima. Suočili smo se sa problemom gdje imamo sredstva, ali ne možemo da nabavimo energente. Problem je bio Zakon o javnim nabavkama, zakonska legislativa, nabavka peleta…Kako sve provesti u praksi. Pojavio se problem peleta i uglja. To nas je preokupiralo cijelu zimu, jer bez zagrijanih škola staje obrazovni proces. To je možda bio jedan od najznačajnijih izazova. Evo, zima je pri kraju i moramo se tokom proljeća i ljeta pripremati za narednu zimu“, objašnjava Omerović.

Prioritet kadrovi koji obrazuju

Ministar Omerović podvlači da će resor kojim rukovodi, u saradnji sa sindikatima, težiti ka rješavanju još jednog problema. To je pitanje komplikovanih procedura vezanih za konkurse:

„Pri kraju smo sa izradom aplikativnog softvera koji će omogućiti ljudima koji se prijavljuju i konkurišu da se prijave putem aplikacije gdje će se registrovati. To ćemo uskoro testirati. To je jedan od iskoraka koji bi ljudima olakšao život. Ovo pitanje se mora trajno riješiti. Razgovarali smo sa sindikatima koji imaju određene prijedloge. Spremni smo da ih uvažimo i imamo raspoloženje da idemo u pravcu rješavanja toga. Mi smo u toku procedure, u julu, zamolili škole da raspišu više pozicija na neodređeno vrijeme. Međutim iz sebi znanih razloga to škole nisu uradile. Postoji procedura kako se to radi. Nije raspisan dovoljan broj konkursa. Znatno manje nego što je trebalo, a sve kako bi se jedan broj ljudi koji rade 20 godina zbrinu. To nam ostaje trajno opredjeljenje. Ima ljudi koji konkurišu između 15 i 20 godina i to ih čini nesigurnim. To moramo riješiti. Jedan od najvažnijih segmetana obrazovanja su svakako kadrovi koji obrazuju. Njihova uloga je važna i moramo voditi računa da ti ljudi imaju dobre uslove za rad i za egzistenciju. Na tome ćemo svakako raditi“, zaključuje Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK.

J. Jeremić