6 zdravih ulja: Znate li koja su?

6 zdravih ulja: Znate li koja su?

Odličnog su okusa i mirisa, ali ono najbolje u njima su dobrobiti za zdravlje. Otkrij što sve sadrže i kako štite – laneno, bučino, ulje konoplje, avokada i kokosa, šest ulja koje najviše hvale stručnjaci.

Laneno ulje

Ulje od lanenih sjemenki odličan je izvor omega 3 masnih kiselina. Već jedna kašika tog ulja pružit će vam nevjerojatnih sedam grama tih zdravih masti koji djeluju protuupalno, čuvaju od demencije i poznate su po antikancerogenim svojstvima. Budući da je ukusno, možete da dodati u gotovo svaku salatu i povećati dnevni unos omega 3.

Ulje konoplje

Ovo odlično ulje ima brojne zdravstvene dobrobiti, ali i dobar okus. Bogato je esencijalnim masnim kiselinama, uključujući omega 3 i omega 6 i to u uravnoteženom omjeru tri naprema jedan. Djeluje protuupalno, a savjetuje se onima s autoimunim bolestima te genetskom sklonošću za nastanak karcinoma.

Ulje avokada

Baš kao i maslinovo ulje, ulje od avokada bogato je mononezasićenim masnoćama koje čuvaju zdravlje vašeg srca. Osim toga, ulje sadrži i lutein koji pomaže dobar vid i štiti oči od oštećenja. Ako to nije dovoljan razlog da ga probate, tu je i bogatstvo vitamina A i E.

Bučino ulje

Ovo je jedno od najzdravijih i najukusnijih ulja koja postoje, a vrlo je jako te intenzivnog mirisa. Osim pomalo gorkastog i orašastog okusa, ono je i vrlo hranjivo. Sadrži fitosterole koji dokazano snižavaju razinu kolesterola u krvi, kao i vitamin E koji djeluje kao antioksidans te usporava oštećenje i starenje stanica.

Kokosovo ulje

Iako je iznimno popularno u kozmetičkoj industriji, ono je i vrlo ukusno te odlično za zdravlje cijelog organizma. Opskrbljuje tijelo laurinskom i kaprilnom kiselinom, koje obje imaju antimikrobna svojstva. Osim toga, pomaže u borbi protiv infekcije, poboljšava funkciju štitnjače i pozitivno djeluje na energiju čovjeka.

Maslinovo ulje 

Maslinovo ulje je bogato jednostruko nezasićenim masnim kiselinama i vitaminom E. Istraživanja su pokazala kako hrana s velikim udjelom jednostruko nezasićenih masnih kiselina utječe na smanjivanje razine lošeg lipoproteinskog kolesterola male gustoće (LDL) i povećavanje dobrog lipoproteinskog kolesterola velike gustoće (HDL). Konzumirajte jednu ili dvije jušne žlice maslinova ulja dnevno kao začin.