U Tuzli uskoro naplata parkinga SMS porukom

Jedan od problema sa kojim se građani Tuzle svakodnevno susreću jeste parking i plaćanje parking prostora. U strogom centru grada parking karta u trajanju od sat vremena košta dvije konvertibilne marke, dok u drugim dijelovima košta dosta manje. Prateći sve trendove koji bi građanima mogli olakšati u rješavanju ovog problema, Javno komunalno preduzeće “Saobraćaj i komunikacije” Tuzla, početkom marta ove godine pokrenulo je postupak javne nabavke “platforme” koja će omogućiti plaćanje parking prostora SMS porukom, a koja bi u konačnici mogla biti u upotrebi već sredinom ljeta.

O uvođenju ovog noviteta, trenutnim aktivnostima, planovima, ciljevima, prioritetima, ali  i problemima sa kojima se susreću, razgovarali smo sa Nedžadom Malikićem, direktorom JKP Saobraćaj i komunikacije Tuzla.

Najaktuelniji projekat u ovoj godini je platforma za plaćanje parkinga SMS porukom, koja je na neki način proizašla osluškivanjem potreba korisnika usluga, ali i u skladu sa trendovima?

Nedžad Malikić: -Što se tiče planova za 2022. godinu, mi između ostalog planiramo uvođenje SMS-a. To je sad jedno od najaktuelnijih stvari koje radimo. Mi očekujemo da krenemo u nabavku i već smo pokrenuli postupak koji je pri samom kraju. Očekujemo da ta platforma i naplata putem SMS-a, sredinom ljeta bude i aktivna. To su imali od naših korisnika usluga već godinama neki pozitivan pritisak da im omogućimo i alternativniji način plaćanja, tako da će uz postojeću naplatu na našim parking aparatima, korisnici imati mogućnost plaćanja i putem SMS-a, što će u mnogome olakšati način plaćanja usluga.

Svakako da je to velika olakšica i korisnicima parking prostora, ali i osoblju zaduženom za regulaciju naplate i eventualne blokade vozila?

Nedžad Malikić: -U svakom slučaju do sada je bila samo jedna mogućnost plaćanja parking sata. Međutim, ovo će olakšati i iz razloga što nekad neko nije imao mogućnost i sitan novac i slično i prilikom blokada bile su tu određene zamjerke naših korisnika. Naplatom putem SMS-a, mi kao javno preduzeće težimo da našu uslugu prema krajnjim korisnicima pružamo najbolje što možemo. To nam je i neki krajnji cilj. Mislimo da ćemo sa ovim to i postići.

Da se osvrnemo i na postojeće zone koje imamo. Koja je najatraktivnija?

Nedžad Malikić: -U startu mi imamo tri zone, tako da nam je najatraktivnija zona 2. Tu nam je nekih 80% parkirališta. Imamo zonu 1, na kojoj je nekih 10-12%, i zonu 0 u ovom strogom centru grada, jer nam je i neki krajnji cilj da u taj dio ulaze samo da se obave određeni poslovi i da se građani upute na neka druga parkirališta da ne bi dolazilo do zagušenja, zakrčenja. Sama konfiguracija grada je takva da imamo ove ulice koje su uske i nedozvoljavaju mogućnost izgradnje novih parkirališta na ovom području, jednostavno nas je natjeralo da na taj način to i uradimo i možemo reći da smo postigli taj cilj. Zone 2 gdje je cijena pola marke, za razliku od zone 0 gdje je 2 KM, razdaljina je nekih 300 do 400 metara, tako da mislim da to nije velika razlika i da se može prošetati i vozilo ostaviti na drugoj lokaciji, a  ne u strogom centru grada. 

Svakako da možemo reći da u gradu nedostaje parking prostora. To se najviše osjeti tokom ljetne sezone kada je i veća posjeta nego inače?

Nedžad Malikić: – Probleme sa parking mjestima svakako da imamo, pogotovo u ljetnom periodu, jer grad Tuzla ide, da kažem nekim novim stazama, to jest, više se okreće turizmu, tako da kada Panonsko jezero krene sa radom  mi imamo jako dosta parkirališta oko samog jezera, ali ipak koliko god imali mjesta, uvijek se traži jedno više. Radimo na tome i imamo određenih stvari koje ćemo u ovoj godini pokušati riješiti. Prvenstveno se to odnosi na parkiralište Univerzitetsko-kliničkog centra, koji je jedan od najtežih problemma kada je u pitanju parking prosto. Međutim, tu ima jedna druga stvar-zemljište, jer nemamo gore gradskog građevinskog  zemljišta, gdje mi kao javno komunalno preduzeće možemo graditi garažu ili neko drugo parkiralište. Nadamo se da ćemo već iznaći neko rješenje i spremni smo da finansijski uložimo neka sredstva kako bi taj problem bio rješen. Takođe, kod objekta Cipelići imamo velike problem, kod Opštinskog suda u Tuzli, gdje se opet vraćamo na pitanje zemljišta koje nije uređeno i za koje očekujemo da u nekom narednom periodu dobijemo da bismo mogli tu graditi nove parking prostore.

Da se ukratko osvrnemo i na javnu rasvjetu, kakva je trenutno situacija?

Nedžad Malikić: -Kada je u pitanju javna rasvjeta to je referat koji smo dobili od Grada još 2017. godine i tu je bilo velikih problema. Do 2022. smo postigli značajan rezultat. U ovoj godini smo uradili jedan projekat u kojem smo uvidjeli tačnu situaciju sa čime se rad suočava, kojom vrstom problema, kakva nam je ulična rasvjeta, stubovi, koja su vrsta svjetiljki i koja su sredstva neophodna za podizanje na veći nivo. Evo, od ove godine krećemo sa LED rasvjetom sa čime ćemo, nadam se, dobiti i određenu uštedu. Mislim da je to bitna komunalna djelatnost za sam grad, zato što imamo ekipe na terenu  koje rade i mogu izaći na teren  24 sata i mislim da su i sami građani primjetili kako je usluga puno bolja kako smo mi to preuzeli.

Značaj segment rada JKP Saobraćaj i komunikacije Tuzla je i horizontalna i vertikalna signalizacija?

Nedžad Malikić: -Ono što je bitno istaći da sve što radimo, radimo po nalogu Službe za komunalne poslove grada Tuzle, koja je naša resorna služba i daje zahtjeve šta trebamo uraditi, kako horizontalne tako i vertikalne signalizacije. Što se tiče semafora, mi samo pružamo usluge održavanja, preko ljudi koji su ih i instalirali.

Moramo pomenuti i društvenu odgovornost kompanije. Da li možete izdvojiti neke od projekata koje ste podržali i priznanja koje ste dobili?

Nedžad Malikić: – Kao javno preduzeće koje želi da bude na raspolaganju drugima, imamo svake godine određeni broj donacija koje dajemo za manifestacije (kulturne, humanitarni rad i slične) teško bih mogao izdvojiti jednu ili više njih. Ta podrška nam je praksa već nekih desetak godina i jako bi bilo teško izdvojiti nešto. Dio svoje dobiti koju ostvarimo u toku godine dajemo u te svrhe i svakako želimo to nastaviti i ubuduće.

Od osnivanja ste nosioci aktivnosti biciklijade, značajne sportsko-rekreativne manifestacije u Tuzli?

Nedžad Malikić: – Da, upravo tako. Nažalost u posljednje dvije godine nismo učestvovali zbog dobro poznatih razloga, te se nadam da, ukoliko ova epidemiološka situacija bude kao sad, da ćemo u ovoj godini organizovati jednu biciklijadu koja će biti kao i prethodnih godina.

I na kraju razgovora osvrnimo se i na prioritete za naredni period?

Nedžad Malikić: -Proširenje parking prostora, ugradnja LED rasvjete, iscrtavanje horizontalne i vertikalne signalizacije, adaptacija prostora u Kojšinu koji smo dobili prošle godine i u koji je smještena komplet operativa JKP Saobraćaj i komunikacije, su svakako prioriteti kojima ćemo se baviti u ovoj godini. Isto tako i ova tekuća održavanja koja se rade: ukrašavanje grada, osposobljavanje fontana koje upravo radimo, čišćenje, parkirališta i sve ono što je u našoj nadležnosti.

Razgovarala: Mubina Biščić-Delmanović