U „Savremenoj-umjetničkoj školi“ Tuzla započet nastavno-umjetnički proces

U „Savremenoj-umjetničkoj školi“ Tuzla započet nastavno-umjetnički proces


Nakon realizacije trogodišnje aktivnosti na osnivanju „Savremeno-umjetničke škole „Tuzla kojeg su realizovali Pozorište mladih Tuzla i Udruženje „Mladi Tuzle“u saradnji sa 35 stručnjaka iz oblasti odgoja, obrazovanja, kulture, umjetnosti, ekonomije, prava, već je uspješno započet nastavno-umjetnički proces obrazovanja i odgoja prve generacije učenika za zanimanja ,“ izvedbeni animator dramske umjetnosti i edukacije“i“omladinski lider“.


Učenici su upoznati sa nastavnim planom i programom , nastavnim osobljem i saradnicima škole, specifičnim modelima funkcionisanja i pravilnika rada.
Početku nastave prethodilo je sedmodnevni program u povodu svečanog početka rada škole koji je činio press konferencija za druženje za medije u prostorijama škole, dane otvorenih vrata za građanstvo, prijem u Vladi TK, svečana akademija kojoj se prisutnima obratio prof.Kadrija Hodžić, premijer TK i profesorica Fahreta Brašnjić u ime Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.


Na svečanosti su nastupile Agote Vitkai i Jelena Simonović-Kovačević, profesorice Akademije umjetnosti u Novom Sadu. Manifestacija je podržana od Grada Tuzle, Centra za kulturu Tuzla, Ministarstva za kulturu, sport i mlade TK i Deling Investa Tuzla.ž


Dodatno su realizovane radionice glasa i master class klavira za učenike Srednje „Savremeno-umjetničke škole“ Tuzla, Gimnazija „Ismet Mujezinović“ Tuzla, Osnovne muzičke škole i Srednje muzičke škole“ Čestimir Mirko Dušek“ Tuzla.
Ideja o osnivanje škole je nastala nakon 17 godina postojanja i aktivnog rada Mladih Tuzle, koji su do sada edukovali preko 8500 djece i mladih, realizoivali preko 350 različitih projekata, producirali 91 društveno angažmanu pozorišnu predstavu, snimili 3 igrana filma, učestovali na 23 festivala u regiji, u Tuzli i BiH, donijeli 45 prvih nagrada.

Mladi Tuzle su do sada imali preko 60 partnera u radu. Svi projekti imaju za cilj u Tuzli i TK stvoriti mjesto sigurnog odrastanja. Srednja Umjetnička škola Tuzla je prva škola u regiji koja koristi inovativni pristup obrazovanju i odgoju kroz primjenu dramske pedagogije i metode primijenjenog pozorišta i drame. Značaj za osnivanje škole za buduće generacije ogleda se u tome što će ovo biti škola kreativne (samo) spoznaje mjesto koje će učenike osposobiti i podučiti komunikacijskim vještinama, naučiti kulturi javnog nastupa, doprinjeti socijalizaciji , kognitivnom i emocijalnom razvoju ličnosti , podučiti projekt menadžmentu , introspekcije, kritičkom razmišljanju, imaginaciji, prihvatanje, fleksibilnosti, odgovornosti, samokontroli , samosvjesnost , estetskim vrijednostima, istakao je Adnan Mujkić  direktor Srednje –Savremene umjetničke škole“ Tuzla


Mješovita Srednja Savremena-umjetnička škola –škola (samo) spoznaje pruža Savremena zanimanja XXI stoljeća u izvodbenom animatoru dramske umjetnosti i edukacije pruža:
Savremena zanimanja i stručnjake koji se obrazuju, podstiče, pokreće, osmišljava, kreira, realizuje, izvodi različite kreativno-umjetničke aktivnosti i društveno korisne akcije za sve uzraste u području kulture, izvedbenih umjetnosti i edukacije, koristeći elemente i jezika i glume, govorništva, verbalne i neverbalne komunikacije, usmene prezentacije pokreta, baleta, plesa, pozorišne predstave, perfomansa, igrokaza, javnih prezentacija, govora tijela, animaciju lutkarstva, fotografije, filma, video uredaka.


   Omladinski lider

Savremena zanimanja stručnjaka koji u opisu svog posla ima primjenu zakona o mladima na kantonalnim, entitetskim, državnim i evropskim izvorima i koji se osposobljavaju za samoorganizaciju i organizacije, kordinaciju, poduzetništvo, produkciju, menadžment, fabrikovanje novih ideja i projekata , umjeće pisanja i implementaciju projekata , vještina , namicanja sredstava, upravljanje finansijama, lobiranje i zagovaranje, poduzetništvo, marketing i suradnju sa medijima, analizu tržišta, rad sa mladima i pokretanja društveno korisnih akcija.


Učenici mogu pohađati školu u statusu: učenik redovnog obrazovanja, učenik paralelnog obrazovanja, polaznik škole lice koje se stručno usavršava, osposobljava i dopunski obrazuje.


Sa završenom Savremenom umjetničkom školom stečenim kompetencijama za XXI stoljeće učenici imaju mogućnost nastaviti obrazovanje na svim fakultetima  ili akademijama  u regiji i primjenu znanja na svim budućim prefesijama i zanimanju.


Duška REBIĆ