Mladi poduzetnici pokazuju da se može lijepo živjeti u domovini

Dok se veliki broj mladih ljudi u Bosni i Hercegovini žali na sistem u kojem žive, arhitektica iz Tuzle je svojim primjerom željela pokazati da i u našoj državi ima budućnosti za mlade ljude. Ambiciozna i talentovana Majda Taletović odlučila je svoje snove pretvoriti u stvarnost. Ona je zajedno sa sestrom Anitom, modnom dizajnericom iz Dubaija, vlasnica  arhitektonskog studija u Tuzli. Velike gradove poput Istanbula i Dohe zamijenila je Tuzlanskim četvrtima. Apliciranjem na javni poziv Vlade Tuzlanskog kantona ovoj mladoj poduzetnici odobrena su sredstva i pružena je podrška od sistema. „Bila sam jako skeptična i nisam očekivala pomoć iz javnog budžeta“, rekla je Majda. Međutim nakon odobrenih novčanih sredstava, mlada poduzetnica ima novu poruku za javnost, „ko ne traži, neće ni dobiti“.

Projekti za podršku mladima postoje

Iako je mnogo mladih ljudi potražilo spas u drugim državama, sve je veći broj i onih koji odlučuju da otvaraju svoje privatne biznise. Razlog toga je nedovoljna plata i sve veći porast cijena osnovnih životnih potreba. Prema statističkim podacima tokom 2021. godine Bosnu i Hercegovinu je napustilo oko 170.000 osoba. Sledeći podaci govore da 42,8% osoba sa stečenom univerzitetskom diplomom drugog ciklusa kaže da želi napustiti našu domovinu.

Grad Tuzla na godišnjem nivou nudi nekoliko javnih poziva namijenjenih za mlade i pokretanje vlastitog biznisa, kao što su: pokretanje START-UP biznisa, podrška poduzetništvu kroz razvoj poslovnih ideja i drugo. Mladi perspektivni ljudi svoje ideje mogu predstaviti u svom projektnom planu i na taj način ostvariti novčana sredstva iz javnog budžeta. Dodjeljivanje podrške pruža i Vlada Tuzlanskog kantona, te na taj način čine Tuzlanski kanton mjestom ideja, budućnosti i opstanka malih biznisa.

Bosna i Hercegovina: zemlja naših snova

Jednim od razvijenijih gradova u Bosni i Hercegovini smatra se Grad Živinice. Bivši Gradonačelnik Živinica Samir Kamenjaković u svom mandatu je potpisao mnoge projekte sa mladim ljudima koji žele pokrenuti vlastiti biznis.

Pozitivan  primjer je cvjećara „Seka“ iz Živinica, čija vlasnica Melisa Butković uspješno posluje već nekoliko godina. „Svakako da postoji budućnost za mlade i u našoj državi. Ko hoće raditi, može i u Bosni i Hercegovini lijepo živjeti. Iako je okolina smatrala da nema perspektive za cvjećare u ovom gradu, tek sada vidim da su stanovnici Grada Živinice romantični ljudi“,  govori poduzetnica.

Na jedan od takvih projekata aplicirala je i Melisa, te je sa svojim projektnim prijedlogom ostvarila novčanu podršku. „Nisam nikada ništa očekivala i bila sam sretna kada sam dobila podršku i od vlasti“, kaže Melisa.

„Pojedinci i društvene grupe su konstantno izloženi društvenim promjenama, bilo da je riječ o procesima dugog trajanja ili procesima kraćeg trajanja. Međutim, ono što je vidljivo, a u kontekstu favoriziranja pokretanja vlastitih biznisa ima veze sa savremenim trendovima individualizacije, modernizacije i racionalizacije. Primjetan je blagi otklon od biznisa koji su u direktnoj ili indirektnoj nadležnosti javnog sektora, između ostalog i iz razloga što se javni sektor najčešće tretira kao trom, krut i kao sektor u koji su ulaganja dosta kontrolisana“, navodi sociolog Abdel Alibegović.

 „Strast, volja i ljubav za poslom su ključni faktori prilikom osnivanja biznisa“, navodi mlada poduzetnica Majda. Iako nam statistički podaci pokazuju svakodnevni odlazak mladih iz naše domovine, postoje i oni koji su odlučili Bosnu i Hercegovinu pretvoriti u zemlju snova.

Amna Hadžić