Miralem Mešković, v.d direktor Turističke zajednice TK: Pozitivna turistička priča

U posljednje vrijeme evidentni su pomaci u aktivnostima vezanim za razvoj turizma. Svaka aktivnost i korak napravljen s ciljem njegovog pozicioniranja na viši nivo, opravdani su konkretnim turističkim rezultatima. O aktivnostima i pripremama za zimsku turističku sezonu, razgovarali smo sa Miralemom Meškovićem, vršiocem dužnosti direktora Turističke zajednice TK

 

Razgovarala: Mubina Biščić

Gospodine Meškoviću, evidentna je ekspanzija turizma na području ovog kantona. Ljetna sezona je pokazala da ovaj kanton ima svoje potencijale, a sami dolasci, odlasci i ostvarena noćenja tokom tog perioda, ispričali su tu pozitivnu turističku priču. Prema podacima kojim raspolažete i realizovanim aktivnostima, recite nam kakva je trenutna slika turizma Tuzlanskog kantona?

Turizam na području TK, evo i nadalje, priča jednu lijepu priču. Dakle, svo ono vrijeme što smo pričali o potencijalima je nesumnjivo. U posljednje vrijeme Turistička zajednica TK, zajedno sa resornim ministarstvom, kao i subjektima koji se bave turizmom i ugostiteljstvom, nastoji izdići na jedan kvalitetan nivo. Pod tim prije svega mislimo na dobijanje kvalitetnog gotovog turističkog proizvoda i plasiranja na konkretnom turističkom tržištu. Svjedoci smo svi expanzije, barem dnevnog, ljetnog turizma koji se desio i ove „berićetne“ turističke sezone. To su najbolji pokazatelji naše neprikosnovene Panonike, gdje su impresivne brojke o stotinama hiljada prodatih ulaznica. Pri tome, ne smijemo zanemariti ni ostale kapacitete ljetnog turizma. Izvanredne rezultate postigli su  i sportsko-rekreativni centar „Orion“ u Srebreniku, Terme- Gračanica, ali ostali ljetni kapaciteti su imali dobru posjećenost, što daje za pravo da kažemo da je ovo jedna od najuspješnijih ljetnih sezona. Ono što želim istaći je da sve više dajemo značaja na kvalitetu  u turizmu, jer bez toga je teško i ne može se opstati na ovom tržištu.

Posljednjih mjeseci poduzete su brojne aktivnosti, dodjeljena grant sredstva s ciljem razvoja ove, možemo slobodno reći, najbrže rastuće privredne grane. Možemo li reći da je i to jedan od razloga ekspanzije turizma?

-Planirajući sve ove aktivnosti i tokom prošle godine, sa planom i programom za ovu tekuću godinu, usmjerena su sredstva za direktnu potporu  turističko-ugostiteljskom sektoru.  Izabrali smo tri LOT-a: potporu infrastrukturi, zatim manifestacijama i nezaobilaznu potporu ekologiji (ekološkim aktivnostima).

Turistička zajednica TK je u prvom polugođu raspisala jedan testni javni poziv, gdje smo išli sa 30.000, KM. Ostvarili smo dobar odaziv, dobre rezultate. Korisnici su, prijemom dodjeljenih sredstava unaprijedili svoje kvalitete, kako oni koji se prave turizmom i ugostiteljstvom, tako i oni koji su opredjeljeni na pravljenje manifestacija. Nama je ujedno u cilj da sve ovo zajedno upakujemo i predstavimo kao turistički proizvod našeg kantona. U drugoj polovici turističke sezone, ponovo smo smogli snage i rezervisana sredstva iz Budžeta od TZTK, iznos od 70.000, 00 KM smo putem javnog poziva ponovno distribuirali sektoru koji direktno i daje rezultate. Napravili smo jednu sinergiju sa ljudima koji su na terenu, koji se bave turizmom i ugostiteljstvom.. ono što ja imam običaj reći, već smo uspostavili onu vertikalnu horizontalu, resorno ministarstvo prije svega, onda i Vlada i Skupština, donoseći ovaj Zakon o turističkim zajednicama na području TK, prepoznat je turizam kao bitan segment u razvoju ukupne privrede, pa onda i one turističke na području Kantona. Ono što nam dalje slijedi je, ta tzv, horizontalna povezanost- stalna komunikacija sa obaveznim članovima Turističke zajednice i onim pridruženim, tj.direktnim djelatnicima turističkog sektora do onih komplemetarnih, povezanih sa turizmom: distributeri nafte i naftnih derivata, bankarski i zdravstveni sektor itd… Svi oni imaju svoju ulogu, ali korist od toga.

 

Povezivanje svih tih sektora, kontinuirane i konstruktivne komunikacije, naredni su koraci  na kojim treba raditi?

Intencija nam je da sve te kategorije „uvučemo“ u onu turističku branšu, da isti prepoznaju značaj turizma. Pri tome ne mislimo  samo u turističkom sektoru. Kada kažemo da imamo razvijen turizam, to znači da imamo i urednu i lijepu okolinu. Sve to u konačnici pruža mogućnost privlačenja investitora i za druge privredne grane.

Pomenuli ste strane investitore. Kakvi su u tom vidu pokazatelji? Ima li naznaka i povećanog interesa za nova ulaganja? Gostujući po sajmovima i predstavljajući naš kanton u najboljem svjetlu, susrećete se sa predstavnicima iz raznih krajeva- provuče li se priča o zanimljivosti ulaganja u Tuzlanski kanton?

-Svi oni vidovi promocije turističkih potencijala kojim se koristimo, daju nam za pravo da kažemo da postoji veći interes za turističko-ugostiteljske kapacitete ovog kantona. Sama činjenica da se pokreće priča revitalizacije „Muške vode“, barem u ovom stečajnom postupku, potvrđuje da postoji interes. Opet kažem, treba stvoriti uslove, koji ovise direktno od nas, i onih koji se bave turizmom i ugostiteljstvom, ali i onim zaduženim za infrastrukturu, putnu komunikaciju, sigurnost. Sve su to elementi koji će privući potencijalne investitore.

Ljetnu sezonu je obilježena velikim interesovanjem građana ovog kantona i turista za kupališta sa područja. Hoće li i zimska sezona moći odgovoriti tom zadatku? Koliko smo zapravo privlačno turističko područje u tom periodu?

U nekom strateškom djelovanju i planiranju, ovaj kanton obilježavamo kao kanton sa mogućnostima razvoja tog kontinentalnog turizma. Pri tome, osim ljetnih turističkih atrakcija, smatramo ga privlačnim i tokom zimske sezone. Imamo sreću da imamo već instaliran ski lift, odnosno ski kapacitete na jednoj od naših planina – Konjuh-u. Postoji veza sa mogućnošću, još od nama drage olimpijske godine 1984., da je dato područje u smislu razvoja zimskog turizma, polučilo i određene rezultate. Malo poslije rata napravljena je i revitalizacija kapaciteta na ski liftu. Evo, da napomenem  javnim pozivom  je i bio cilj da stavimo fokus na pripremu zimske turističke sezone. Inicirali smo da kapaciteti ski lifta Kladanj konkurišu na poziv u smislu dobijanja sredstava za što bolju pripremu i organizaciju zimske turističke sezone. U dogovoru s njima, odredili smo određeni iznos sredstava, koje će, čini mi se upotrijebiti za popravku mašine za utabavanje staza. Stoga mogu reći da i u tom smislu vidimo napredak i tzv zimskog turizma.

 

Može li se reći da i druge lokacije, osim planine Konjuh, mogu imati neku atrakciju u periodu zimske sezone?

-Naša nastojanja idu i drugim pravcima. Ne moraju sva mjesta imati tu nadmorsku visinu da bi instalirali ski kapacitete. Praksa u zapadnoj Evropi je da i ona mjesta sa manjom nadmorskom visinom, kada imaju povoljne uslove: količinu snijega, organizovanjem raznoraznih manifestacija upotpune tu zimsku idilu. Tu se opet moram osvrnuti na Tuzlu i Klizalište na trgu. Ovim javnim pozivom nam je i bila namjera da isfinansiramo još neko od klizališta u drugim mjestima na području kantona. Imamo perspektive i mogućnosti da i u tom segmentu odgovorimo na zadatke.

Kakva su očekivanja Turističke zajednice TK. Očekujete li dobru zimsku sezonu, propraćeno velim brojem posjetilaca?

Nama je važno da zadržimo kontinuitet tokom ljetne turističe sezone. Naravno da tokom zimskog perioda, neće sve ovisiti o naporima i radnjama koje ćemo poduzeti, već i od vremenskih uslova. Kroz nedavno ostvarenu prekograničnu saradnju, mislim da će i zimska turistička sezona na našem kantonu ispuniti očekivanja i dati dobre rezultate.