Ministar Hasičević: Akcija „Zaključavamo cijene“ za 40 artikala počinje sutra

Federalni ministar trgovine Amir Hasičević kazao je danas na konferenciji za medije u sjedištu Vlade Federacije BiH u Sarajevu da akcija „Zaključavamo cijene“ počinje sutra. Podsjetio je da će biti „zaključane“ cijene 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda u velikim trgovačkim lancima koji su odlučili da se pokažu društveno odgovornim kroz učešće u ovoj kampanji.

Vlada FBiH je na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine na sjednici 12. decembra usvojila Informaciju o pokretanju Projekta „Zaključavamo cijene“, koja će trajati od 15. decembra 2023. do 15. marta 2024. godine.

Projekt je iniciralo Federalno ministarstvo trgovine sa Udruženjem poslodavaca FBiH, udruženjima potrošača i Sindikatom trgovine. Nadležnim kantonalnim organima u FBiH je preporučeno da u periodu trajanja ovog projekta stave van snage kantonalne odluke o mjerama neposredne kontrole cijena koje se odnose na životne namirnice iz Zakona o kontroli cijena.

Ministar Hasičević istakao je da Projekt „Zaključavamo cijene“ predstavlja novi modalitet saradnje i dijaloga između trgovaca, domaćih proizvođača i distributera, udruženja potrošača, poslodavaca, sindikata i Federalnog ministarstva, te je strateški zaokret u kreiranju boljeg poslovnog ambijenta u kojem su zaštićeni interesi i potrošača i trgovaca. Dodao je da je sve bazirano na zajedničkom dogovoru.

– Ovaj tim, sačinjen od svih relevantnih predstavnika, može odgovoriti na bilo kakve buduće krizne situacije – kazao je ministar Hasičević.

Pomoćnica federalnog ministra trgovine Merima Maslo pojasnila je da je ovaj projekt produkt evaluacije odluka o mjerama neposredne kontrole određenih proizvoda od interesa za Federaciju, jer je Vlada FBiH u septembru donijela odluku o mjerama za 15 proizvoda, čime su bile propisane marže u trgovini.

– Na sastancima radne grupe, koju je oformio ministar, razgovaralo se o efektima te odluke, nakon čega je osmišljen projekt u okviru kojeg će trgovci dobrovoljno učestvovati, jednako kao i proizvođači i dobavljači. Time je animiran čitav spektar pravnih i fizičkih osoba koje su bitni akteri u trgovini. Projekt obuhvata 40 proizvoda, od kojih su 12 higijenski proizvodi. Osmišljen je i protokol o načinu provedbe projekta, kao i javni poziv trgovcima za dobrovoljno učešće u projektu – naglasila je Maslo

Pojasnila je i da je prvi korak potpisivanje protokola koji sadrži prava i obaveze za trgovce, a koji zajedno sa spiskom proizvoda trebaju dostaviti Ministarstvu.

– Spisak proizvoda treba da sadrži 40 artikala raznih brendova i cijena koje se naredna tri mjeseca ne smije mijenjati – dodala je Maslo.

Istakla je da je data mogućnost i malim prodavnicama da mogu učestvovati u projektu, snižavanjem 20 proizvoda. Maslo je dodala da trgovci, nakon provedene procedure, dobivaju na korištenje logo koji stavljaju na te proizvode, te da je potrebno da naznače odabrane proizvode, kao i da na vidnom mjestu zalijepe plakat sa odabranim proizvodima.

Također, trgovci imaju mogućnost da u toku trajanja Projekta promijene brend ili cijenu pojedinog proizvoda iz već objavljenog spiska na stranici Federalnog ministarstva, s tim da su dužni u roku od 48 sati prije početka primjene izmjene obavijestiti ovo ministarstvo, dostaviti novi ažurirani spisak i navesti razloge za promjenu. Federalno ministarstvo trgovine će na svojoj službenoj web stranici (www.fmt.gov.ba) objaviti naziv trgovaca, distributera/proizvodača koji učestvuju u Projektu, kao i spisak proizvoda.

– Do sada se javilo oko 20 velikih trgovinskih lanaca za učešće u projektu – rekla je Maslo.

Predsjednik Udruženja poslodavaca FBiH Adnan Smailbegović kazao je da je Projekt rezultat jako dobre saradnje Federalnog ministarstva trgovine i Udruženja poslodavaca. Naveo je da su kompanije pokazale veliku društvenu odgovornost, te da će se finansijski efekt ustanoviti za tri mjeseca.