Kupovinom domaćih proizvoda do razvoja

Kupovinom domaćih proizvoda do razvoja

Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja već duže vrijeme provodi aktivnosti na polju podizanja svijesti kupovine domaćih proizvoda. Nastavak ove, do sada uspješne kampanje, je afirmacija mlađih generacija- školskog uzrasta na važnost domaće proizvodnje i kupovine proizvoda koji izlaze iz proizvodnje naših kompanija. Jedan od osnovnih razloga rada na ovom projektu je pospješivanje proizvodnje i kupovne moći kvalitetnih domaćih proizvoda i u konačnici razvoj privrede u kantonu i državi.

Resorni ministar Mirsad Gluhić ističe da je od velikog značaja ovu kampanju provoditi i u osnovnim školama te napominje da je Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja u saradnji s Ministarstvom obrazovanja organizovalo mini sajmove na kojim djeca izlažu domaće proizvode.

Ako krenemo od predškolskog, školskog i kompletnog obrazovanja u životu, odnosno kompletnog obrazovanja jedne osobe, te ukoliko nametnemo značaj domaćih proizvoda, onda ćemo vjerovatno imati uspjeha. U suštini je cilj  djeci školskog uzrasta približiti značaj kupovine domaćih proizvoda. Ona rezultira jačanju domaće privrede, otvaranje novih radnih mjesta i u konačnici čini državu bogatijom, ističe resorni ministar Mirsad Gluhić.

Resorni ministar ističe da je po pitanju ovog akcionog plana potrebno mnogo toga uraditi. Bolja pozicioniranost domaćih proizvoda na policama trgovinskih lanaca jedan je od koraka koji se mora napraviti da bi se olakšalo domaćim proizvođačima.

Radi bolje vidljivosti i veće dostupnosti potrošačima, domaći proizvodi se moraju istaknuti na vidljiva mjesta. Veća kupovna moć domaćih proizvoda u odnosu na uvozne znače veći priliv novca u kanton i državu. Moramo zajednički raditi na našem jačanju. Ipak, nismo toliko bogata država da sebi možemo priuštiti takav luksuz- odliv novca u druge zemlje, dodaje ministar Gluhić.

Ministar ističe da je potrebno imati svijest o tome šta znači kupovati domaće proizvode. Na taj način novac ostaje u državi, što otvara mogućnost za stvaranje novih radnih mjesta.

Također je, kako kaže, razgovarao sa vlasnicima marketa o tome da domaće proizvode treba postaviti na vidljivija mjesta na policama i na taj način ih učiniti uočljivijim. Kako kaže, shvata da je i bolja pozicija na policama komercijalizacija, ali očekuje da će barem u vrijeme sezone, naši domaći proizvodi naći svoje mjesto na vidljivijem mjestu.

Apeliram na vlasnike trgovinskih centara da naši proizvodi budu pri ruci našim stanovnicima, ističe ministar Gluhić.

Rad na ovom akcionom planu, osim buđenja svijesti o značaju kupovine domaćih proizvoda, ujedno ima i ulogu  zaštite potrošača.  Upoznavanjem sa zakonom koji definiše prava potrošača oni štite sebe.

-Svjesni smo da u svim našim marketima imamo deklaracije/ proizvoda ispisane sitnim slovima, koje ne možemo pročitati ni sa jednom dioptrijom. To je ispisano toliko sitnim slovima da je nemoguće pročitati sastav nekog proizvoda, naglašava resorni ministar.

On dodaje da svi građani, potrošači, moraju imati pojačanu senzibilnost za domaće proizvode i cjelokupnu proizvodnju. To je osnovni preduslov za povećanje obima proizvodnje i kontinuirano otvaranje radnih mjesta.

Iz Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona najavili su da će nastavak kampanje “Kupujmo domaće” biti realizovan tokom naredna dva mjeseca.

Glas TK/ Mubina Biščić