Hoće li Tuzla ukinuti blokadu vozila zbog neplaćenog parkinga?

U Banjaluci je za vozila registrovana na teritoriji BiH ukinuta blokada napravom za blokiranje točkova “kandža” za neplaćanje parking-karte i zamijenjena prekršajnim nalogom od 40 KM, saopšteno je nedavno iz Gradske uprave.

Nova praksa u sankcionisanju za neplaćanje parking-karte za vozila registrovana u BiH uvedena je odlukom o bezbjednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Banjaluke, koja je usvojena na trećoj redovnoj sjednici Skupštine grada, 6. aprila, a u Službenom glasniku objavljena 14. aprila. Ukoliko prekršajni nalog plate u roku od sedam dana, iznos naloga će biti upola manji. Za vozila stranih registarskih oznaka blokada “kandžom” ostaje na snazi. Admir Čavalić (SZBiH), vijećnik u Gradskom vijeću Tuzle smatra kako bi se i Tuzla mogla povesti primjerom Banjaluke kada je u pitanju ukidanje blokade točkova putničkog motornog vozila “kandžaom” zbog neplaćene parking-karte. “Realno je da Tuzla slijedi primer Banjaluke.

Postojeće stanje je onakvo sve dok neko ne pokrene ovo pitanje što sam i učinio. Ovdje postoje dva osnovna problema. Prvi je zakonske prirode jer to nije ustavno. Vi se igrate države ukoliko ste Javno preduzeće i blokirate nečiju privatnu imovinu. To kada rade policijski organi je legitimno, oni imaju zeleno svjetlo države za takve stvari. Međutim, javna preduzeća to ne bi smjela da rade. U slučaju da moja incijativa ne krene u pozitivnom pravcu već sam najavio i apelaciju Ustavnom sudu. Blokada vaše privatne imovine je ilegalan postupak. Drugi problem jeste što Grad Tuzla nije omogućio alternativu plaćanja naplate parkinga naprimjer SMS porukama jer imamo takve primjere u nekim gradovima” – kazao je Čavalić.

Čavalić podsjeća građane da ukoliko zateknu svoje vozilo blokirano mogu pozvati JKP “Saobraćaj i komunikacije-Tuzla” i tražiti da vam se odblokira automobil, a da to ne platite odmah na licu mjesta već putem prekršajnog naloga koji će naknadno doći na vašu kućnu adresu. “Tu postoji jedna stvar. Kada platite na licu mjesta skidanje tzv. ‘kandže’ iznos od 15 KM ide SIK-u, a kada isto to platite putem prekršajnog naloga novac ide u budžet Grada Tuzla. To je neka alternativa i to je legitimno” – pojasnio je Čavalić koji je pokrenuo vijećničku inicijativu za promjenu članova 18. i 19. Odluke o javnim parkiralištima općine Tuzla iz 2009. godine.

Naime, vijećničkom inicijativom je predviđeno da se umjesto blokiranja vozila propiše prekršajna odgovornost vozaču koji krši odredbe iz člana 17. Odluke o javnim parkiralištima općine Tuzla iz 2009. godine, a nakon što je razmotri nadležna gradska služba, pokaže li volju za to većina u GV Tuzla, moglo i doći do izmjene spornih članova Odluke, koja je na nekim sudovima u BiH i regiji i osporena.. U slučaju da vozač nepropisno parkira svoje vozilo odnosno ne izvrši plaćanje parking usluge na javnim parkiralištima na kojima se vrši naplata, uposlenici JKP ”Saobraćaj i komunikacije – Tuzla” imaju pravo da izvrše blokadu takvog vozila. Ekipa za blokiranje i deblokiranje vozila izdaje nalog za blokiranje vozila nakon izvršenog blokiranja, ostavlja obavještenje o blokiranju na vjetrobransko staklo, koje sadrži upute za vozača, šta treba da učini da bi vozilo bilo deblokirano.

Čitav proces blokiranja se dokumentuje foto zapisom. Pravnici koji su se bavili ovom tematikom međutim ističu, ovaj član ne daje mogućnost organima lokalne uprave da propisuju prekršaje i kazne za određenu vrstu ponašanja vozača. Ipak, da može drugačije je upravo primjer koji dolazi iz Banja Luke. “Za ukidanje blokade vozila potrebno je samo da se iznađe model na koji će način novac od naplate prekršajnim nalogom iz budžeta Grada Tuzla biti prebačen JKP ‘Saobraćaj i komunikacije – Tuzla’ i da ta incijativa bude podržana. Na taj način građani nebi više strahovali hoće li svoje vozilo zateći blokirano” – kaže vijećnik Admir Čavalić. (Tuzlanski.ba)