Deset godina bez putničkih vozova na liniji Tuzla – Brčko

Danas se navršava 10 godina od kako su Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine d.o.o. Sarajevo ukinule putničke vozove Tuzla-Brčko-Tuzla i Bihać-Bos.Novi-Bihać.

Promet putnika na relaciji Tuzla-Brčko obnovljen je u novembru 2002. godine, deset godina nakon što je posljednji put voz prugom od grada soli do sjeverne kapije Bosne prošao 1992. godine.

Prema podacima s kraja novembra 2002. godine voz Tuzla-Brčko-Tuzla, koji je tada saobraćao dva puta, dnevno je prevozio u prosjeku oko 250 putnika. Međutim, izostanak ulaganja u željezničku infrastrukturu na području sjeveroistočne Bosne i nebriga države i željeznice dovela je i do izostanka razvoja ponude u željezničkom putničkom saobraćaju te naposlijetku ukidanja ovog voza. Radi se o putničkom vozu koji je povezivao Distrikt Brčko, Federaciju BiH, a jedno vrijeme i Hrvatsku, odnosno velike urbane centre Brčko, Srebrenik i Tuzlu.

Također, treba napomenuti da je ovdje riječ i o čuvenoj pruzi Brčko-Banovići koja je sagrađena omladinskim radnim akcijama u periodu od 1. maja do 7. novembra 1946. godine. Zbog svog značaja prozvana je prugom “uglja i hljeba”.

Sve to nije bilo dovoljno da se voz od Tuzle do Brčkog održi u saobraćaju, a ono što zabrinjava jeste da od njegovog ukidanja 1. decembra 2012. do danas ništa nije urađeno da se isti ponovo vrati u saobraćaj, a pruge saniraju i elektrificiraju.

Nije rađeno na stvaranju boljih uslova za povratak putničkog voza Tuzla-Brčko, koji je bio posljednji voz Željeznica Federacije BiH na području sjeveroistočne Bosne. Da situacija bude još gora nije ništa učinjeno ni da se održi voz Željeznica RS-a Doboj-Tuzla-Doboj, koji je bio “posljednji mohikanac” putničkog željezničkog saobraćaja u Tuzlanskom kantonu. Voz Doboj-Tuzla ukinut je 14. decembra 2019. godine.

Tuzlanske pruge nastavile su prevoziti teretne vozove za potrebe elektroenergetskog sistema i privrede Bosne i Hercegovine, a o potrebama građana, o ekologiji i sigurnosti saobraćaja Tuzlanskog kantona niko i ne razmišlja.

Danas, autobusi po nikad skupljim cijenama prevoze putnike, pa i migrante iz Tuzle i u Tuzlu, kroz Bosnu i Hercegovinu i u svijet, pruge zarastaju u korov, a građani samo mogu sanjati udobniji, brži i sigurniji prijevoz. Mogu gledati ka Sarajevu iz kojeg Talgo vozovi saobraćaju ljeti i do mora.

Pozivamo nove vlasti na svim nivoima u BiH da ovu situaciju promjene, da Tuzlu povežu sa ostatkom BiH kako drumom, tako i željeznicom. Kanton od pola miliona stanovnika više ne smije biti slijepo crijevo saobraćajnih tokova Bosne i Hercegovine, poručuju iz Grupe ”Prijatelji željeznice” Tuzla.