Čiča: Ne želimo uskratiti kvalitetno obrazovanje zbog pandemije
Direktor Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona Nikola Čiča izrazio je nadu da će drugo polugodište ove školske godine biti kvalitetnije nego prvo, poručivši da se nijednom učeniku ne želi uskratiti kvalitetno obrazovanje u okolnostima pandemije koronavirusa.
– Školsku godinu u septembru 2020. godine započeli smo s pripremama koje su trebale spriječiti pojavu većeg broja zaraženih te smo uradili sve kako bi epidemiološka situacija bila mnogo povoljnija – kazao je Čiča u razgovoru za Fenu.
Istakao je da je Zavod u prethodnoj godini imao niz aktivnosti koje su trebale pripremiti nastavni proces u vrijeme pandemije te da su vrlo brzo u suradnji s Ministarstvom obrazovanja i nauke TK i svim nastavnicima uspjeli organizirati nastavu kako djeca ne bi u potpunosti izgubila tu godinu.
– Već na samom početku smo napravili informacijski sustav gdje smo na dnevnoj bazi imali podatke o broju zaraženih i oboljelih od koronavirusa te smo na taj način uspjeli kontrolirati situaciju u našim školama – naglasio je Čiča.
Kada se govori o epidemiološkoj situaciji, Čiča je izrazio zadovoljstvo onim što su postigli u prethodnom razdoblju kako bi drugo polugodište započeli bez većih problema.
– Ali, kada govorimo o odgojno-obrazovnom procesu, u toku ovog polugodišta predstoji nam da napravimo određene pomake u suradnji s Ministarstvom obrazovanja u vezi poboljšanja obrazovnog procesa u tuzlanskim školama – dodao je.
Čiča je naglasio da je Zavod zadužen i za provođenje matura u osnovnim i srednjim školama.
– Mature za osnovne škole provodimo već pet godina i izuzetno smo zadovoljni rezultatima, a prošle godine smo uradili i mature za srednje škole u manjem obimu zbog pandemije. Ove godine u petom mjesecu planiramo realizaciju mature u punom obimu i već smo započeli s pripremama – pojasnio je Čiča.
Dodao je da su napravili poveznicu između osnovnih, srednjih i visokoškolskih ustanova, kako bi se rezultati između te tri instance pravilno vrednovali.
– To je veliki proces koji postoji samo u Tuzlanskom kantonu i ponosni smo što prednjačimo u svim obrazovnim procesima, ne samo u BiH, već i šire – kazao je.
Također je dodao da Zavod radi na izjednačavanju programa srednjeg stručnog obrazovanja, jer zbog velikog broja različitih programa, pokušavaju sve sažeti u jedinstveni program koji bi objavili u dokumentu “Knjiga nastavnih planova i programa za srednje škole u TK” i omogućili učenicima da budu spremniji za tržište rada koje postaje zahtjevnije.
– Pred nama je dugotrajan proces i nadamo se da ćemo te procese i završiti – poručio je.
Istakao je da posljednjih godina rade na usavršavanju informacijskog sustava ‘OPIS’ gdje su na jednom mjestu prikupili sve relevantne podatke za rad nastavnika u školama.
– Kroz OPIS vršimo kvalitetnu analizu rada svih škola, seminara i nastavnih normi i na taj način želimo osuvremeniti proces i usmjeriti rad škola u pravcu u kojem želimo da idu – naglasio je.
Kazao je da su pokrenuli i izradu platforme gdje bi se razmjenjivali nastavnički sadržaji, ali i gdje bi se nastavnici o mnogim temama mogli konzultirati s kolegama.
– To je veliki sustav za koji sam siguran da ga samo mi posjedujemo u BiH, a kojeg i dalje razvijamo, jer je to samo 60 posto onoga što želimo postići – istakao je.
Govoreći o vrednovanju škola, Čiča je kazao da na taj način ustanovljavaju šta je školama bitno i šta im nedostaje.
– Ako u nekoj školi vidimo da je djeci potrebna veća čitalačka pismenost, insistiramo da se obogate biblioteke i provode projekti za povećanje čitanja književnog fonda. Ako u nekoj školi ustanovimo da je potrebno povećati informatičku pismenost, onda potenciramo taj segment – zaključio je Čiča.