BiH najlošija po kvalitetu usluga u regionu

BiH najlošija po kvalitetu usluga u regionu

Bosna i Hercgovina je ove najlošiji rezultat u svim kategorijama u kvaliteti usluge u zemljama regiona, pokazalo je istraživanje agencije Heraklea u saradnji s agencijama za tajnu kupovinu u regiji.

Bosna i Hercgovina je ove najlošiji rezultat u svim kategorijama u kvaliteti usluge u zemljama regiona, pokazalo je istraživanje agencije Heraklea u saradnji s agencijama za tajnu kupovinu u regiji.

Istraživanje o osnovnim elementima kvaliteta usluge provedeno je od 15. maja do 15. juna, deseti put zaredom, a tajni kupci su posjetili 800 različitih objekata, kao što su autosaloni, banke, benzinske pumpe, maloprodajni objekti, supermarketi, prodajna mjesta telekomunikacionih poduzeća, turističko-ugostiteljski objekti te uslužne djelatnosti.

Mjerilo se pet osnovnih elemenata dobre, odnosno kvalitetne usluge, kao što su – pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na posjeti, prema akronimu engleske riječi GUEST (gost) za Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Najviše područja za unapređenje ima BiH s rezultatom od 56,89 odsto i padom od 2,17 procenata u odnosu na prošlu godinu te se s Crnom Gorom (70,59 odsto) našla ispod prosjeka za ovu godinu, koji iznosi 71,34 odsto.
Hrvatska je u istraživanju zauzela četvrto mjesto s rezultatom od 73,16 odsto te bilježi pad od 0,46 procentnih bodova u odnosu na prošlogodišnje rezultate.

Srbija je s rezultatom od 74,73 odsto na trećem mjestu te je bolja za 1,33 procentna boda u odnosu na prethodnu godinu.

Sve države su ostvarile podjednako dobar rezultat iznad 90 odsto u ovoj kategoriji, osim Hrvatske s rezultatom od 87,61 te BiH, koja je s rezultatom od 80,67 odsto zabilježila najviše područja za unapređenje.

BiH je ove godine ostvarila najlošiji rezultat u svim kategorijama. Posmatrajući rezultate po djelatnostima, može se zaključiti da su se najviše iskazali autosaloni s rezultatom od 93,10 posto, navodi se u istraživanju, a područje sa najviše prostora za unaprjeđenje su supermarketi.

(Radiosarajevo.ba)