Održana sjednica Kolegija gradonačelnika Tuzle Budžet za 2024. godinu nakon rebalansa će iznositi preko 98 miliona
Gradonačelnik Tuzle, dr.sc. Zijad Lugavić, održao je, danas, 34. sjednicu Kolegija gradonačelnika na kojoj su razmatrani materijali koji će biti upućeni Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje na narednoj sjednici.
Razmatrani su izvještaji o radu i poslovanju Javne ustanove Narodne i univerzitetske biblioteke za 2022. godinu te izvještajii javnih preduzeća za 2023. godinu, čiji je osnivač Grad Tuzla, i to JKP „Komemorativni centar“ d.o.o. Tuzla i JP “BIT Centar” d.o.o. Tuzla. U vezi sa razmatranjem izvještaja o radu i poslovanju jedne ustanove i dva preduzeća čiji je osnivač Grad Tuzla, a nakon prezentovanih informacija, konstatovano je da su svi izvještaji urađeni u skladu sa definisanom metodologijom koju je usvojilo Gradsko vijeće Grada Tuzle. Ovi izvještaji idu u dalju proceduru prema Gradskom vijeću kao osnivaču, koje će razmatrati i po tome usvajati izvještaje o radu preduzeća i ustanova.
Na današnjoj sjednici Kolegija gradonačelnika Grada Tuzle razmatrani su ključni materijali vezani za javne finansije grada, Izvještaj o izvršenju budžeta za prvih šest mjeseci 2024. godine, Izvještaj o korištenju sredstava Tekuće rezerve, te odluke o izmjeni i dopuni Odluke o kreditnom zaduženju Grada Tuzle, o izmjenama i dopunama Budžeta, o dopuni Odluke o izvršavanju Budžeta, kao i Odluka o privremenom finansiranju Grada Tuzle za prva tri mjeseca 2025. godine.
Prema Izvještaju o izvršenju budžeta za prvih šest mjeseci 2024. godine, Grad Tuzla je uspješno realizovao Budžet u skladu s planiranim sredstvima. Ukupno ostvarena sredstva iznose 48 miliona i 608 hiljada maraka, što predstavlja 53.18% od ukupno planiranog Budžeta za ovu godinu. Od tog iznosa, 37 miliona maraka odnosi se na prihode, dok je 940.000 maraka realizovano kao sredstva od kredita, te je 10 miliona i 33 hiljade maraka unešeno kao suficit iz prethodne godine.
Zaključno, budžet za 2024. godinu nakon rebalansa će iznositi preko 98 miliona konvertibilnih maraka, uz mogućnost daljeg povećanja. Planirana su dodatna povećanje Budžeta kroz rebalans i apliciranje na javne pozive za evropske fondove. Sva dodatna sredstva biće usmjerena na infrastrukturne projekte, što će značajno unaprijediti kvalitet života u našem gradu.
S obzirom na troškove, ukupno je realizovano 34 miliona 181 hiljada i 501 konvertibilna marka, što je 37.39% od planiranih rashoda. Ovaj iznos je veći za 7.3 miliona maraka u odnosu na isti period prethodne godine, što pokazuje da su aktivnosti vezane za javne nabavke i realizaciju ugovora sprovedene ranije nego prethodne godine. Grad Tuzla nastoji da sve obaveze iz Budžeta budu blagovremeno isplaćene, a komunalna infrastruktura, koja čini najveći dio Budžeta, već je značajno unaprijeđena tokom jula i augusta, s planiranim radovima i za septembar i oktobar.
Od planiranih 100.000 KM sredstava tekuće rezerve utrošeno je 10.954 KM na rješavanje devet različitih zahtjeva.
Jedan od važnijih dokumenata koji je razmatran na sjednici je Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o kreditnom zaduženju Grada Tuzle. Gradsko vijeće je u decembru 2023. godine usvojilo Odluku o kreditnom zaduženju u iznosu od 11 miliona i 100 hiljada maraka za finansiranje infrastrukturnih projekata, uključujući putnu infrastrukturu, sanaciju sportskih objekata, mostova, te vodovodne i kanalizacione mreže. S obzirom na to da su odobrena sredstva iz federalnog budžeta za rekonstrukciju raskrsnice Slatina, predloženo je preusmjeravanje oslobođenih kreditnih sredstava za finansiranje drugih projekata, uključujući sanaciju tri vodovodne mreže i izgradnju mosta. Također, provedene javne nabavke su pokazale da postoji višak sredstava koji će biti usmjeren za dodatne projekte.
Predložena je i Odluka o rebalansu budžeta za 2024. godinu. Na osnovu novih revidiranih projekcija prihoda i dodijeljenih grantova, Budžet se povećava za 6 miliona 626 hiljada 805 KM, čime ukupno iznosi 98 miliona 106 hiljada 431,63 KM. Ovo povećanje uključuje grantove i transfere od Vlade Federacije BiH za kapitalne projekte, kao što su rekonstrukcija staklenih fasada, putna infrastruktura, te energetska efikasnost. Ova sredstva su značajna pomoć za realizaciju važnih projekata i prevazilaženje problema u javnim ustanovama i preduzećima čiji je osnivač Grad Tuzla.
Kao preventivna mjera, predložena je Odluka o privremenom finansiranju Grada Tuzle za prva tri mjeseca 2025. godine. Ova odluka omogućava nastavak finansiranja na osnovu Budžeta iz 2024. godine, u slučaju da se dođe do kašnjenja u formiranju novog Gradskog vijeća. Prema zakonu, privremeno finansiranje može trajati najduže tri mjeseca i temelji se na Budžetu prethodne godine i Odluci o izvršavanju budžeta.
Razmatran prijedlog Plana upravljanja otpadom Grada Tuzle za period 2024–2028
Jedna od ključnih tačaka bila je razmatranje prijedloga Plana upravljanja otpadom Grada Tuzle. Ovaj plan, koji je pripremila Služba za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica i Centar za ekologiju i energiju Tuzla, izuzetno je važan za unapređenje komunalne infrastrukture i kvaliteta života građana. Prijedlog Plana upravljanja otpadom Grada Tuzle za period 2024–2028., usklađen je sa Strategijom zaštite okoliša Tuzlanskog kantona. Ključne komponente Plana uključuju nastavak primarne selekcije otpada u kolektivnim stambenim objektima, uz planirano proširenje na dodatnih 10.000 domaćinstava u individualnim stambenim objektima, u zavisnosti od projektnog i finansijskog okvira. Jedna od novina u ovom planu je uvođenje odvojenog sakupljanja i razvrstavanja građevinskog otpada, te rad na odvajanju tekstila i njegovoj reciklaži. Planira se također istraživanje mogućnosti za poboljšanje konačnog odlaganja otpada, uključujući mogućnost spaljivanja otpada i proizvodnje RDF-a (Refuse Derived Fuel) u budućnosti. Inicijativa za primarnu selekciju otpada započela je prije pet godina i obuhvaća preko 100 lokacija u kolektivnim stambenim objektima. U individualnim stambenim objektima, primarna selekcija je proširena na 5.000 domaćinstava, uz plan za proširenje na dodatnih 10.000 domaćinstava u narednom periodu. Kako bi se produžio životni vijek deponije, uvedena je stroga kontrola količina otpada koje se odlažu na deponiji. Od početka 2024. godine, prihvat građevinskog i industrijskog otpada iz građevinarstva na deponiju je obustavljen, zbog smanjenja raspoloživog prostora i rastućih troškova odlaganja otpada. Sa rastućim količinama otpada i povećanim ekološkim standardima, Gradska uprava je naglasila potrebu za daljnjim proširenjem primarne selekcije otpada. U urbanim dijelovima Tuzle, sistem ambalažnog otpada je uspostavljen, ali je potrebno dodatno raditi na edukaciji građana kako bi se povećale količine odvojenog otpada. Planira se proširenje primarne selekcije na individualna domaćinstva u prigradskim područjima koja još nisu obuhvaćena ovim sistemom. Uvođenje odvojenog sakupljanja tekstila planirano je za 2025. godinu, uz prethodnu analizu studija opravdanosti. Svaka novina u Planu biće predmet dodatne analize i studije prije početka implementacije, a razmotriće se sve opcije kako bi se osigurala učinkovita implementacija novih mjera.
Na današnjoj sjednici Kolegija gradonačelnika razmatrana je Odluka o radnom vremenu Gradske uprave. Ova odluka ima za cilj usklađivanje ranijih odluka o radnom vremenu sa važećim zakonskim propisima i Statutom Grada Tuzle, te unapređenje efikasnosti rada Gradske uprave. Usklađivanje radnog vremena će omogućiti bolje zadovoljavanje potreba građana. U zavisnosti od prirode poslova (kao npr. poslovi inspekcijskog nadzora, poslovi vatrogastva, poslovi spašavanja od prirodnih i drugih nesreća, poslovi obezbjeđenja, poslovi čišćenja, poslovi prijevoza lica i stvari i drugi) i/ili kada organizacija posla zahtijeva, da se radi sve dane u sedmici (uključujući subote i nedjelje, praznike i druge neradne dane), odnosno u kojim se rad mora obezbijediti u toku cijelog dana, moći će se uvesti rad u smjenama i/ili izvršiti preraspodjelu radnog vremena.
Također, na sjednici je razmatrana i Odluka o uslovima i postupku za odobravanje upotrebe imena, grba, amblema i drugih simbola Grada Tuzle. U skladu sa Statutom općine Tuzla, prethodno su određeni simboli nekadašnje općine Tuzla, ali način njihove upotrebe i isticanja nije bio regulisan. Donošenje ove odluke ima za cilj sprečavanje eventualne zloupotrebe simbola Grada Tuzle i osiguranje njihove pravilne upotrebe.
Na sjednici je razmatran i prijedlog Odluke o kriterijima i postupku za ostvarivanje prava na obavezno zdravstveno osiguranje osoba u stanju socijalne potrebe koje nisu osigurane po drugom osnovu. Donošenjem ove odluke omogućit će se ostvarivanje prava na obavezno zdravstveno osiguranje za osobe u stanju socijalne potrebe koje nisu osigurane po drugom osnovu, te omogućiti građanima pravo na žalbu koju će razmatrati Gradsko vijeće Tuzle, što ranije nije bilo definisano Pravilnikom.
Također, razmatran je i prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o kriterijima i postupku za ostvarivanje prava na socijalne jednokratne novčane pomoći iz Budžeta Grada Tuzle. Izmjene se odnose na dodjelu interventne socijalne pomoći u većem iznosu za troškove liječenja djece i mladih osoba do 30 godina sa stalnim prebivalištem na području grada Tuzle, koji boluju od teških bolesti sa Liste bolesti koje zahtijevaju dugotrajno I skupo liječenje. Iznos pomoći može biti do 2.000 KM. Pravo na ovu pomoć imaju građani čiji prosječni prihod po članu domaćinstva ne prelazi prosječnu platu u Federaciji BiH.
Na sjednici Kolegija su razmatrani i utvrđeni i drugi prijedlozi odluka i informacija koje će biti upućene Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje.
Grad Tuzla