Međunarodna reakcija na rezultate TIMSS istraživanja: BiH je zapala u krizu učenja
Ispodprosječne rezultate bosanskohercegovačkih učenika na TIMSS testiranju komentarisali su iz Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, Delegacije Evropske unije, OSCE-a i UNICEF-a.Ukazali su da su rezultati ovog testiranja objavljeni godinu dana nakon što su objavljeni rezultati PISA testiranja. Objavu rezultata smatraju značajnom.
“Godinu dana nakon objavljivanja rezultata prvog testiranja za Međunarodno istraživanje procjene znanja i vještina učenika (PISA) za Bosnu i Hercegovinu, danas obilježavamo još jedan značajan datum za sektor obrazovanja u Bosni i Hercegovini – dobili smo rezultate testiranja za Međunarodno istraživanje postignuća učenika u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) koje je obavljeno 2019. godine”, napomenuli su.
“Rezultati TIMSS istraživanja pokazuju da škole u Bosni i Hercegovini nisu pripremljene za ulazak u društvo koje se temelji na korištenju znanja iz 21. vijeka i da bosanskohercegovačkoj djeci nisu pružene iste mogućnosti da razrade svoje potencijale kao što su njihovim vršnjacima iz država s visokim i srednje-visokim prihodima stanovnika. Veliki broj djece u Bosni i Hercegovini, njih 600.000, više ne može čekati jer im je budućnost ugrožena”, upozorili su.
Ukazali su i a postoji mogućnost da pandemija koronavirusa pogorša stanje.
“Kao što su pokazali rezultati PISA istraživanja za 2018. godinu i danas potvrdili rezultati TIMSS istraživanja, Bosna i Hercegovina je zapala u krizu u učenju, a to bi, uz pandemiju, moglo dovesti do podrivanja decenijama sticanog pomaka i pogoršati već ukorijenjenu nejednakost”, mišljenja su.
Pozvali su nadležne da reaguju.
“Zato je sad neophodno da obrazovne vlasti u Bosni i Hercegovini žurno osmisle i provedu sveobuhvatne obrazovne reforme koje će se zasnivati na nalazima izvedenim iz rezultata velikih međunarodnih istraživanja, jer iste pružaju iscrpne podatke za donošenje utemeljenih strateških odluka”, poručili su.
U američkoj ambasadi, Delegaciji EU, OSCE-u i UNICEF-u su naveli važnost učešća u ovakvim testiranjima.
“Pored toga, kontinuitet u učešću na opsežnim međunarodnim istraživanjima presudan je za praćenje i daljnji razvoj ne samo situacije nego i trendova u obrazovanju, tako da je moguće prilagođavati obrazovnu reformu tamo gdje je to neophodno. Kad je o tome riječ, podsjetili bismo i na Izvještaj Evropske komisije o Bosni i Hercegovini za 2020. godinu u kojem se navodi da treba učestvovati u ovakvim istraživanjima radi praćenja napredovanja Bosne i Hercegovine te bolje vidljivosti i uporedivosti u širem kontekstu”, obrazložili su.
Također su podsjetili na važnost obrazovanog stanovništva.
“Obrazovano i kvalifikovano stanovništvo nužna su komponenta svake dinamično-organizovane privrede i inkluzivnog, kohezivnog društva kojem Bosna i Hercegovina teži, pa bi tako reforma obrazovanja trebala predstavljati okosnicu napora uloženih u razvoj ove države”, potcrtali su.
Pozvali su da se Bosni i Hercegovini omogući učešće na predstojećim testiranjima.
“Kako bi omogućila reformu obrazovanja koja počiva na dokazima, Bosna i Hercegovina treba preduzeti sve potrebne korake za prijavu učešća u predstojećim međunarodnim istraživanjima (PIRLS 2021i PISA 2022). Zato pozivamo vlasti da postignu konsenzus o nastavku učestvovanja Bosne i Hercegovine u ovim značajnim istraživanjima te istovremeno osiguraju inkluzivnost i transparentnost procesa ocjenjivanja u, između ostalog, dosljednoj saradnji sa svim obrazovnim vlastima i međusobno”, naglasili su.
Kako su saopćili iz Ambasade SAD-a, Delegacije EU, OSCE-a i UNICEF-a, nadležne obrazovne vlasti na svim nivoima moraju odlučno krenuti u stvaranje inkluzivnih, prilagodljivih i kvalitetnih obrazovnih sistema preko kojih će spremno dočekati budućnost.
Klix.ba