Građani traže rješenje zbog poskupljenja karata

Građani Tuzle koji koriste javni gradski prijevoz od februara će morati izdvojiti čak 3,50 KM za kartu u jednom smjeru, što je gotovo dvostruko više nego u Sarajevu, gdje cijena iznosi 1,60 KM. Osim toga, javni prijevoz nedjeljom i praznicima bit će obustavljen, što je izazvalo veliko nezadovoljstvo među građanima.

Preduzeće Gradski i prigradski saobraćaj (GiPS), koje posluje kao privatna firma, saopćilo je da su ovi potezi rezultat povećanih troškova i nedostatka subvencija od strane Grada Tuzle i Tuzlanskog kantona.

„Ukoliko Grad Tuzla ili Tuzlanski kanton žele osnovati novu firmu za prijevoz putnika, GiPS podržava tu inicijativu. Također, spremni smo prepustiti upravljanje našim preduzećem bez ikakvih naknada kako bi se građanima omogućio održiviji prijevoz“, navodi se u saopćenju GiPS-a.

Uporedna analiza s drugim gradovima

U saopćenju se istaklo da Tuzla i Tuzlanski kanton ne izdvajaju subvencije za javni prijevoz, za razliku od Sarajeva, Brčkog, Beograda i drugih gradova regije.

„Cijene karata u Tuzli trebale bi biti usklađene s onima u Sarajevu, gdje karta od Ilidže do Baščaršije iznosi 1,60 KM. Nažalost, u proteklih 10 godina Grad Tuzla i Vlada TK nisu izdvojili sredstva za subvencioniranje prijevoza“, dodaju iz GiPS-a.

Protesti mladih

Odluka GiPS-a izazvala je revolt među građanima, a posebnu reakciju izazvalo je povećanje cijene karata s 2,50 na 3,50 KM te povećanje cijena mjesečnih karata s 80 na 100 KM. Studenti, učenici i penzioneri najviše osjećaju teret ovih promjena.

Na protestima organiziranim u Tuzli, okupljeni su poručili: „Zašto plaćamo više, a dobijamo manje?“, „Ne tražimo krivca, tražimo rješenje“.

Predstavnici mladih zahtijevaju opoziv odluke o povećanju cijena i ukidanju vožnji nedjeljom, uvođenje više redovnih linija, subvencioniranje karata u iznosu od 45% i besplatan prijevoz za ranjive kategorije do 2026. godine.

Stavovi gradske i kantonalne vlasti

Gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić izjavio je da se aktivno radi na rješavanju ovog problema.

„Formirali smo radnu grupu i planiramo vanrednu sjednicu Gradskog vijeća. Predložit ćemo sufinansiranje karata za socijalne kategorije i penzionere, kao i formiranje javnog preduzeća za prijevoz. Dugoročno, cilj je osigurati stabilan i priuštiv sistem javnog prijevoza“, rekao je Lugavić za medije.

Premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić naglasio je da je subvencioniranje karata za učenike i studente ustavna obaveza TK.

Dok GiPS Tuzla istovremeno povećava cijene karata i ukida vožnje nedjeljom, lokalne vlasti obećavaju kratkoročna i dugoročna rješenja. Međutim, konkretne mjere i implementacija još uvijek su neizvjesni, dok građani trpe posljedice finansijskog opterećenja.

Problem još uvijek nije riješen, a svi građani Tuzle ostaju taoci ove nedefinisane situacije. Javni prevoz više nije javni, nego privatni, a sve zahvaljujući nekadašnjoj privatizaciji ovog preduzeća. Samim tim vlasnik ima pravo donošenja odluka koje su u interesu njegove kompanije.

U drugim gradovima nemaju te probleme, a u Tuzli isčekuju hoće li doći i šta će donijeti eventualni dogovor strana u očekivanim pregovorima.

J. J.