Evropski satelit ERS-2 danas bi trebao pasti na Zemlju: Mogao bi se vidjeti i iznad Tuzle
Prema objavi Europske svemirske agencije (ESA) na društvenoj mreži X, satelit ERS-2 bi danas trebao pasti na Zemlju. U atmosferu ući na potezu koji ide preko srednje Europe.
Stranica N2YO.com, koja prati prelaske raznih satelita po nebu, dala je danas svoju procjenu prema kojoj će ERS-2 proći preko dijela BiH i srednje Europe prema Švedskoj i Norveškoj. Na slici očekivane putanje, satelit bi preko našeg područja trebao preletjeti oko 17:55.
Satelit će nakon ulaska u Zemljinu atmosferu eksplodirati i sagoriti ali se ne može precizno odrediti kada će se to dogoditi.
Šta je ERS-2?
Satelit European Remote Sensing 2 (ERS-2) Europske svemirske agencije (ESA), lansiran 21. travnja 1995., bio je jedan od najsofisticiranijih satelita za promatranje Zemlje koji je razvila i lansirala Europa. Zajedno sa svojim gotovo identičnim prethodnikom, ERS-1, prikupljao je vrijedne podatke o kopnenim površinama Zemlje, oceanima i polarnim kapama. Odigrao je važnu ulogu u praćenju prirodnih katastrofa kao što su teške poplave i potresi u udaljenim područjima.
Godine 2011., nakon 16 godina uspješnog rada, ESA je odlučila prekinuti misiju ERS-2 i deorbitirati satelit. Proveden je niz od 66 manevara deorbitiranja, pri čemu je iskorišteno preostalo gorivo satelita i smanjena njegova prosječna visina sa 785 km na približno 573 km. Ovaj je manevar značajno ubrzao njegovo orbitalno propadanje i smanjio rizik od sudara s drugim satelitima ili svemirskim otpadom. Svi instrumenti i elektronički sustavi u njemu su deaktivirani, a unutarnje baterije ispražnjene kako bi se smanjila fragmentacija tijekom ponovnog ulaska.
Kako se visina orbite ERS-2 smanjuje, on će ponovno ući u Zemljinu atmosferu kada dosegne visinu od otprilike 80 km. Većina njegovih dijelova izgorjet će tokom ponovnog ulaska.
Dug preko 11 m, a težak preko 2 t
ERS-2 je širok oko 11.8 metara. Dimenzije njegovog solarnog panela su 11.7 x 2.4 metra, a antene SAR 10 x 1 metar.
Njegova ukupna masa prilikom lansiranja bila je 2516 kilograma, ali sada, nakon što je potrošio gorivo, ima masu od oko 2294 kilograma.
Tekst je djelimično preuzet sa portala index.hr (Nenad Jarić Dauenhauer)