Aerodrom Tuzla: Drastičan pad letova i broja putnika

Stižu nam ljetni dani i vrijeme kada će mnogobrojna dijaspora put svoje domovine. Za očekivati je ogroman saobraćajni val koji će se usmjeriti ka našoj zemlji. Ipak, ono što „bode oči“ je za sada mršavi promet ljudi na aerodromu Tuzla.

Manjak putnika

Aerodrom Tuzla našao se u centru pažnje, uzdrman tvrdnjama da zbog drastičnog pada broja putnika i smanjenja broja avio-linija, prijeti čak i njegovo zatvaranje!? U ozračju ovakvog pesimizma opozicioni poslanici u Skupštini Tuzlanskog kantona zatražili su hitnu sjednicu kako bi raspravljali o alarmantnom stanju aerodroma. Tvrde da je situacija katastrofalna nakon zatvaranja baze “WizzAira” i odlaska “RyanAira”, što je rezultiralo ogromnim smanjenjem broja putnika i letova.

Dževad Hadžić, predsjednik Kluba poslanika SDP-a u Skupštini TK, izjavio je za “Nezavisne novine” da je broj putnika pao sa 650.000 pretprošle godine na svega 120.000 prošle godine.

“Ogroman pad broja putnika, odlazak strateškog partnera ‘WizzAira’ i ‘RyanAira’ su samo neki od razloga zbog kojih smo tražili hitnu sjednicu,” kazao je Hadžić. Pored toga, naglasio je gubitak 2,5 miliona KM koje su uložene u kompaniju “Lumiwings”, koja je ubrzo napustila poslovanje.

Reakcija Vlade TK

Vlada TK nije ostala nijema na ove tvrdnje. Izjavili su da su donijeli odluku o završetku infrastrukturnih projekata na aerodromu te imenovali novi Nadzorni odbor koji će napraviti dugoročnu analizu plana i poslovanja. Premijer TK, Irfan Halilagić, naglasio je da je cilj dugoročno planiranje i povećanje broja destinacija. Ministar finansija, Suad Mustajbašić, istakao je da je Aerodrom Tuzla strateški važan za kanton i da su spremni osigurati poticaje.

Direktor Aerodroma Tuzla, Dževad Halilčević, priznao je da aerodrom trenutno radi smanjenim kapacitetom, ali je negirao tvrdnje da je pred zatvaranjem. Prema njegovim riječima, smanjenje obima posla je rezultat operativnih razloga “WizzAira”, koji ima 50 aviona na servisu. Halilčević tvrdi da aerodrom koristi manjak posla za dovršetak infrastrukturnih projekata, uključujući izgradnju parking-prostora, završetak Gate 3 i rasvjetu na centralnoj pisti.

Za sada broj putovanja je smanjen na samo četiri destinacije: Memingen i Dortmund u Njemačkoj, Basel Mulhouse u Francuskoj i Antaliju (Turska). Premalo za položaj aerodroma i njegove potencijale.

Mračna budućnost ili nova šansa

Iako se Aerodrom Tuzla suočava s ozbiljnim izazovima, postoji nada za oporavak. Vlada TK je prebacila novac Turističkoj zajednici, ali je odlučila sačekati s realizacijom subvencija zbog globalnih problema u avio-industriji. “Imamo veliki raskorak između ponude i potražnje zbog servisa Airbusa, što je globalan problem,” rekao je Halilčević.

Prema njegovim riječima, smanjen obim posla je prilika za završetak infrastrukturnih projekata. “Previše se dramatizira, mi smo s ‘WizzAirom’ poslovali u prve tri godine rada s ovim obimom posla i tada nitko ništa nije govorio. Očekujemo da će jesen donijeti oporavak i povratak aviona sa servisa,” ističe Halilčević.

Sudbina Aerodroma Tuzla je neizvjesna. Hoće li ovaj aerodrom uspjeti prevazići trenutne izazove i nastaviti s radom ili će postati još jedna žrtva turbulencija u avio-industriji? Sve oči su uprte u naredne poteze Vlade TK i uprave aerodroma. Samo vrijeme će pokazati hoće li Tuzla uspjeti zadržati svoj aerodrom i osigurati svjetliju budućnost za svoje građane i privredu.

J. J.