Almir Arnaut: Riješio bih se nepotizma, sukoba interesa i korupcije

Nezavisni kandidat za gradonačelnika Tuzle je I Almir Arnaut – Beli. Novinar, fotoreporter, bivši sportista I čovjek bez dlake na jeziku uvijek spreman da se bori za pravdu. U nastavku pročitajte šta će g. Arnaut raditi ukoliko ga građani izaberu na ovu odgovornu funkciju.

  1. Zbog čega ste se odlučili za kandidatura za gradonačelnika Tuzle? Koji su Vaši motivi da se nađete na mjestu prvog čovjeka grada soli?

Arnaut: „Moja kandidatura je višegodišnja borba za poštivanje građanskih i ljudskih prava.Čast mi je što su me prijavili članovi Velike djece, udruženja iz Tuzle koje vodim od 2013 godine.

Njihova želja, podrška i naše znanje i iskustvo su bili najveći motiv za prijavu na ovim prijevremenim izborima za gradonačelnika, a prihvatio sam jer mislim da svom gradu kao diplomirani ekonomista, dugogodišnji pisac istraživač, građanski aktivista, kao  i svim naseljima Tuzle, njih 40, mogu vratiti sjaj i njihove mjesne zajednice u njihove ruke, a mladima obezbjediti radna mjesta, penzionerima rahatluk.“

  1. Jedan od najvećih problema građana Tuzle je sve zagađeniji zrak. Postoji li rješenje ovog problema koji već sada ima alarmantnu ozbiljnost. Šta je po Vama rješenje ovog problema i da li je uopšte moguće da u narednom periodu građani Tuzle dišu čišći zrak bez brige da će im zdravlje biti ugroženo?

Arnaut: „Zrak u Tuzli se riješava u jednoj fazi, to je ugradnja filtera na dimnjacima termoelektrane za višak sumpora i co2, takođe u jednoj godini provesti sve radnje za toplovod koji bi povezao sve objekateu Tuzli na mrežu Centralnog grijanja.

Projekat treba da bude finansiran od strane grada, termoelektrane i EU ili IPA fondova koji su namijenjeni za ovo.Toplinske stanice i sve ostalo bi bilo besplatno za građane Tuzle do prikljućka, njihova obaveza bi bila da uzmu radijatore i obezbijede pristup radnicima da ih spoje.Toplificiranje je pojela korupcija i kriminal unutar gradske uprave i EP BIH.

Zašto kažem korupcija i kriminal, zato jer je postojao stručno izrađeni REGULACIONI plan zvani RUŽA VJETROVA još krajem 70 ih godina, da se južna magistrala uz lijevu obalu rijeke Jale izgradi do Majevice, i samim tim ne bi trebalo biti objekata oko rijeke koji su veći od 4 sprata, da bi vjetar svo zagađenje i loš zrak sproveo prema Majevici i to je proces koji bi koliko toliko olakšao zrak i normalno disanje u TUZLI.“

  1. Građani Tuzle nerijetko se žale na prljave gradske ulice, nedostatak kanti za smeće, ali i probleme nakon padavina. Pojedini dijelovi Grada, ceste i trotoari, nakon kiša su bukvalno potopljeni vodom zbog zapušenih šahtova, ali i loše nivelacije nakon asfaltiranja ulica što izaziva stvaranje dubokih bara neprohodnih za pješake. Koje je Vaše rješenje ovih problema? Može li se nešto više učiniti po pitanju sveukupne čistoće Grada?

Arnaut: „Reforma JP Vodovoda i Kanalizacije Tuzla i JKP Komunalac Tuzla (ovo Javno treba da je stvarno javno).

Postavljanje stručnih  ljudi na upravljačke pozicije u ovim službama  dovelo bi do povećanja čistoće grada. Povratak Mjesnih zajednica u ruke građana bi doveo do smanjenja troškova i zloupotreba na terenu koje su danas očigledne u većini Tuzlanskih naselja.

Mi imamo fabriku smeća u Moluhama koja nije likvidna a koštala je miliona i miliona, jedna kesa smeća baćena u kontejner  u svijetu košta od 2 do 5 eura kada se reciklira,kod nas nažalost je svakodnevnica da ljudi zbog siromaštva kupe sve što se baca, pametnom dosta.

Imamo sve ali nemamo menadžere ili upravljače poslovnih procesa koji su savremeni, koriste IT alatke i programe.Direktor JKP Komunalac je profesor fizičkog vaspitanja, nije moguće miješati žebe i babe.

A direktorJP  ViK Tuzla je i predsjednik RSD Sloboda i OKK Sloboda i nema gdje nije a vode nema ni u Obodnici a ni na Slatini u posljednje vrijeme i u većini naselja, dugogodišnji nemar.

Poštenim pristupom bi grad bio čist i zelen a sve se mora obnoviti jer LOPOVI su samo stavljali papire da je urađeno i uzimali novac iz budžeta grada, imovinu svih pomočnika i direktora javnih preduzeća na provjeru, to bi pokazalo da ovo nisu tvrdnje nego činjenice.

FOND OD EU ZA EKOLOGIJU I RECIKLAŽU JE U MILIJARDAMA-svaka flaša ili limenka je svugdje novac, ne bi se našla na ulici da imamo aparate kao što ima svaki ekološko svjesni grad ili sredina.

A jedne godine je naČelnik Tuzle poklonio 350.000 KM pomoći gradu Zagrebu a Zagreb ima 300 Komunalnih vozila a mi na prste ih brojimo vozila a da ne govorim o nepotizmu i zloupotrebama u svakom segmentu, kao ekonomista znam da nijedna nauka ni strategija nemože donjeti rezultat gdje je korupcija na velikoj razini,a kod nas je na najvećoj.

Uvijek kada su bila jezera od padavina, pa i Mirnesovo kako smo ga u šali zvali kod Panonskog jezera, pitao sam se da li je moguće da niko sa tih mjesta ne zna odvesti višak vode, pa oguće je iz gore navedenih razloga,a pošto je naš grad turistička atrakcija a Jala kanalizacija, nivo Jale treba spustiti i korito jale popločati i napraviti što struka kaže na tom prostoru, pa možda i jedini put za vjetar.“

  1. Još jedan problem na koji se često žale građani je i sveprisutna „parking anarhija“. U Gradu se automobili parkiraju gdje ko hoće, često i na nevjerovatnim mjestima, a sve većinom prolazi bez adekvatne sankcije nesavjesnih vozača. Kako regulisati ovo pitanje? Šta po Vama treba učiniti pa da gradski trotoari postanu prohodni za pješake, ali i da se spriječi parkiranje po zelenim površinama i uopšteno pozicijama gdje automobilima nije mjesto da se parkiraju?

Arnaut: „Krađa parkinga od građana je danas prisutna na Slatini od strane Gradske uprave i divljeg Gradskog preduzeća Saobraćaj i Komunikacije. Takva praksa mora prestati.Većina etažnih vlasnika je vlasnik i parkinga ispred svoje zgrade ili kuće ali su neustavnim odlukama gradske vlasti dovele do kolapsa i vječite gužve, to se sve uredi jednim AKTOM: ZAKONOM o LOKALNOJ SAMOUPRAVI IZ 2006 GODINE  i Tuzla je GRAD sa STATUTOM GRADA od Maja 2021 godine i njega treba provesti pod hitno.

Većina problema je radi lošeg upravljanja gradom i gradskim službama, zloupotrebe naših para i funkcija su svakodnevnica, pa posjetite te službe sami.“

  1. Ono što je u posljednje vrijeme uočljivo je i da se često nakon radova na ulicama Tuzle, lokacije gdje su se kopali kanali i vršili popravci infrastrukture, ostavljaju nesređeni. Mjesto završenih radova ostavlja se duži vremenski period zatrpano zemljom, neasfaltirano, ne vraća se u prvobitno stanje, što je uočljivo na više lokacija u Gradu. Iste stvari se dešavaju na kolovozima i trotoarima, pa se građani nerijetko žale da se krateri i rupe po cestama ne saniraju ili barem vraćaju u prvobitno stanje. Šta mislite o ovom problemu i koje je Vaše rješenje za isti?

Arnaut: „To je sve uređeno zakonom ali ovdje zakon najviše krše oni koji treba da ga sprovode i integrišu, vlast ukratko od glave do pete i obrnuto.

Kazna u Sarajevu za takve stvari je od 25.000 do 50.000 KM, izađe inspekcija na teren, utvrdi stanje i šalje kaznu.ukoliko ne izađu i poprave situaciju podižu se i krivične prijave i traži odgovornost, ipak je GRAD svih nas a ne par FAMILIJA.“

  1. Tuzla je nekada bio najsportskiji grad u bivšoj državi, no sada je daleko od toga. Sportski kolektivi tavore u bh. ligama, bez osvojenih trofeja i titula. Građani Tuzle su oduvijek bili sportski nastrojeni, no čini se kako do sada i nisu imali previše razloga za radost. Na koji način unaprijediti tuzlanski sport? Imate li strategiju kako riješiti ovaj veliki problem? Većina klubova u Gradu su udruženja građana koji zavise isključivo od gradskog Budžeta, no postoji li način kako da ih se rangira u skladu sa njihovim uspjesima, tradicijom i budućim planovima. Šta učiniti pa da Tuzla napokon dobije snažne i stabilne sportske kolektive u kojima će stasavati nove bh. sportske zvijezde?

Arnaut: „E to je tema o kojoj mogu govoriti godinama, nažalost u negativnom smislu po dosadašnjem viđenju i iskustvu.

Sportista sam i sam, košarkaš sam bio Slobode Dite i Zmaja od Bosne, a danas ni Slobode ni Dite, ni Zmaja od Bosne u onom sjaju koji je bio čak i u ratu, govori o problemu sporta i privrede takođe, jer jedno bez drugog teško da ide.

Dosadašnja vlast u Tuzli sahranila je sport uopšte, dokazi stanje terena i sala širom Tuzle, dokazi rezultati koji nisu u rangu sredstava koja su uložena.

Zakon o sportu je rješenje, takođe pokrenuti Omladinsko Sportsko Društvo Jedinstvo bi donjelo na prostoru Tuzle reformu sporta u svim kategorijama, mi imamo još žive Raziju Mujanović, još je živa i Svjetlana Kitić-Ceca, tu je i Zlatko Saračević  i mnogi vrhunski sportisti koji bi siguran sam sve dali da se Tuzli vrati sjaj, pa makar u Fudbalu i Košarci. Pa mi imamo i SKPC Mejdan i 17 stadiona za fudbal, mi imamo puno a nemamo rezultate, problem je pranje para preko udruženja građana, nemogućnost zakonskog određenja dovelo je da su u sportu na većini važnih pozicija ljudi iz političkog života a ne stručni i uspješni sportisti ili privrednici.Depolitizacija sporta, obrazovanja i kulture je spas za našu djecu i naš grad.“

  1. Jeste li zadovoljni radom gradske administracije i gradskih ustanova i preduzeća. Kakav je Vaš stav po tom pitanju? Da li je gradska administracija efikasna, preglomazna, da li treba da se prestruktuira i na koji način biste Vi to izveli? Treba li šta mijenjati kada je u pitanju ovaj segment funkcionisanja Grada?

Arnaut: „Riješio bih je nepotizma, sukoba interesa i korupcije. Nema građanina koji je zadovoljan njima, osim njih samih.Jedan kompjuter bi bolje radio od njih.

Uveo bi da svi konkursi za posao u Javnim preduzećima se prenose na JP RTV TK i RTV  7 na prostoru regije takođe a i predložio bi na državnom nivou.Efikasna birokratija ili nikakva.“

  1. U slučaju da postanete novi gradonačelnik Tuzle, imate li već sada iza sebe tim ljudi koji će Vam pomoći u radu? Koga ćete okupiti oko sebe kada postanete prvi čovjek Tuzle? Koje će biti glavne reference da bi neko postao član Vašeg tima: stručnost, iskustvo, stranačka pripadnost, rodbinska povezanost ili…?

Arnaut: „Gledajte danas mi je 50 godina, 27 godina sam borac za ljudska prava i novinar istraživać svjetskog glasa, pa i fotograf svjetski ili evropski, ali najviše BOSANSKI pisac istine o svemu u BiH, 15 godina profesionalnog rada i 13 godina volonterizma u Velikoj djeci . Diplomirani ekonomista i više puta predsjednik izbornih štabova, regionalnih i gradskih odbora u političkim strankama koje su ostvarile velike rezultate, prijedsjednik udruženja Velika djeca, koje me i kandidovalo, tu je prošlo oko 5000 članova i ne znam koliko simpatizera u 13 godina iz čitavog svijeta, BiH i Tuzle, sve ovo  ali za mene nije bilo mjesta jer sam odan Republici Bih i svemu što ona predstavlja, a to je POŠTENJE I PRAVDU.

Tako da poznajem sve stručne i uspješne ljude koji bi za svoj grad besplatno davali savjete i svoje intelektualno znanje, takođe poznajem toliko stručnih nezaposlenih lica da se ne bojim nikakve konkurencije ako pobijedim, a smatram ako mediji mi daju dovoljno prostora da me grad moj čuje i vidi da ću uspjeti.“

  1. Prigradske mjesne zajednice nerijetko se žale na probleme sa infrastrukturom (loši putevi, slaba rasvjeta, vodosnabdijevanje, grijanje…). Na koji način se mislite izboriti sa ovim problemom koji muči mnoge naše sugrađane, a koji ne žive u užem gradskom jezgru?

Arnaut: „Prioritet su sve one, naravno kada MZ dobiju pravni status prva sredstva će biti da se od svih prigradskih naselja napravi ekološko i prirodno čudo, sav novac usmjeriti na rješavanje vode i kanalizacije, rasvjete i lokalnih puteva, približiti sve MZ , njih 21 gradskom jezgru infrastrukturom kao u svim evropskim gradovima, one imaju najveću šansu za turizam i poljoprivredu,ali infrastruktura u večini kao i da ne postoji, propale šlole, propala igrališta, sjeline nesređene i mnogo toga ima još da se doda, a zloupotrebe gradskog vijeća i neravnopravno trošenje budžetskih para biće prošlost.

Ovo je nekima 22 vijek a mnogima 19 ti nažalost.“

  1. Građani sve više imaju pritužbe na firmu koja se bavi gradskim i prigradskim saobraćajem. Kašnjenje autobusa, cijene karata, samo su neke od zamjerki građana na ovu firmu. Može li se i na koji način riješiti ovaj problem koji muči sve više naših sugrađana korisnika usluga gradskog i prigradskog prevoza?

Arnaut: „Uvesti konkurenciju osnivanjem JP Gradski Saobraćaj, gdje bi pored mini buseva , zaposlio sve koji žele da Taksirajučekaju godinama štand, njima bi uzeo električna vozila svima,a i mini bus bi bio električni.Dobrom organizacijom i da se ne vara i krade budžet bio napunjen i zadovoljni i zaposleni i korisnici usluga, pa ovo je vrijeme IT tehnologija a ja svaki dan pijem po par kafa sa Adnanom mešalićem koji vodi tim od 70 IT strućnjaka, a spomenuo bi DINU OMERDIĆA naučnika sa Slatine, on ima sve u malom prstu i davao je prije ali bolje je da se oplati i imamo kolapse nego da se uzme od nekoga ko je pametan i strućan đaba.

A o privatizaciji GIPS Tuzla treba mi pola sata da objasnim koliko smo izgubili i ko su krivci, neki drugi put.“

  1. Osim prethodno navedenih tema, postoji li još nešto čemu ćete se posvetiti kada je funkcionisanje Grada u pitanju? Šta će biti Vaš prioritet po dolasku na funkciju gradonačelnika Tuzle?

Arnaut: „1.ZABRANITI SVU GRADNJU U TUZLI DOK KOMISIJA SASTAVLJENA OD GRAĐANA NE PREUZME MJESNE ZAJEDNICE U SVOJE RUKE I POSTAVI PREDSJEDNIKA I SAVJET.

2.OSNOVNE ŠKOLE VRATITI POD GRAD TUZLA.

3.FK SLOBODU STAVITI POD GRADSKI KLUB I POZVATI GRAĐANE DA JE VRATIMO ZAJEDNO U SVOJE RUKE.

4.OSNOVNI Prioritet je da kontrolišem Javna sredstva i kako će biti utrošena i podjeljena na nivou grada, da reagujem u slućaju zloupotreba i pošto sam čovjek ispred vremena da objasnim građanima da ću biti online 24 sata i dostupan takođe a LOKALNA SAMOUPRAVA NA PROSTORU TUZLE BI MI OLAKŠALA POSAO SIGURNO..“

J. Jeremić