Microsoft i drugi tehnološki giganti u borbi protiv lažnih slika
Adobe, Arm, Intel i Microsoft najavili su da su dio novog saveza koji ima za cilj smanjivanje prevara sa onlajn sadržajem.https://7ab2ea6e137bc42253106092ecc49cb5.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-37/html/container.html
Zajedno sa BBC-jem i platformom za verifikaciju fotografija Truepic, Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) izradiće otvorene standarde za potvrđivanje porijekla medijskog sadržaja.
Postoji kritična potreba za rješavanjem raširenih obmana u mrežnom sadržaju – koji su sada nadoknađeni napretkom u AI i grafikama i brzo se šire putem Interneta.
U prošlosti su postojale druge takve inicijative za potvrdu identiteta sadržaja, naime Microsoft i BBC-jev Project Origin i Adobe-ova Inicijativa za autentičnost sadržaja.
Sa tehnologijom C2PA, ovi tehnološki giganti odlučili su da sarađuju i zajedno rade na rješavanju problema lažnog sadržaja. U zajedničkoj izjavi, kompanije pominju da je cilj C2PA da pomogne izdavačima, stvaraocima i potrošačima da pronađu porijeklo dijela digitalnog medija sve do njegovog nastanka. U tom cilju savez će razviti, kako se to naziva, specifikacije porijekla sadržaja.
To su tehničke specifikacije koje će identifikovati koje su informacije povezane sa svakim tipom imovine i definisati način na koji se te informacije predstavljaju i čuvaju. Još jedan tehnički izazov na koji će se obratiti pažnja je identifikovanje dokaza o neovlašćenom radu u digitalnim medijima.
Napominje da C2PA za cilj ima da otvoreni standard pruži integrisano end-to-end iskustvo koje ide od slike na ekranu pa sve do uređaja na kojem je prvobitno snimljen.
Zbog toga se C2PA nada da će dovesti proizvođače čipova, novinske organizacije i druge kreatore i potrošače sadržaja da “pokrenu široko usvajanje kroz content ekosistem”.
(Techradar)