Salines Spirit Fest u Hotelu Tuzla-30.novembra

Najveći distillery događaj 2. festival rakija i žestokih pića “Salines Spirit Fest” će biti održan 30. novembra u Tuzli, najavljeno je na današnjoj press konferenciji u Tuzli.

Na festivalu će se predstaviti veliki broj destilerija kao i kompanija svjetski poznatih brendova žestokog pića uz odličnu gastro ponudu najboljih bosanskohercegovačkih sireva te domaćih i regionalnih mesnih industrija.

Organizatorima UG LIFE STYLE  je želja da na jednom mjestu okupe proizvođače i konzumente ove plemenite kapljice.

– Na Festivalu ćemo predstaviti sve ono najbolje što se tiče voćnih rakija, a i žestokih alkoholnih pića iz regiona. Ono što je osobenost ovog događaja je to što osim izložbenog i takmičarskog dijela festivala, dajemo mogućnost samostalnim proizvođačima rakija da dođu i prezentuju svoje proizvode – kazao je Haris Dedić obraćajući se u ime organizatora.

Osim izložbenog dijela festivala i ove godine Salines Spirit Fest će imaće i svoj takmičarski dio gdje će stručni žiri (koga čine: – Predrag Vukosavljević (predsjednik) profesor na poljoprivrednom fakultetu, Univerzitet Beograd; dr.Nerma Spaho Tehnološki fakultet Univerzitet Sarajevo, dipl.ing Ljubiša Stanković, Poljoprivredni fakultet Univerzitet Beograd,) ocijeniti uzorke, te im dodijeliti priznanja.

– Žiri će dan nakon festivala održavati predavanje za male, samostalne proizvođače. Tu će se govoriti o najnovijim trendovima u proizvodnji rakije, što nama i jeste cilj da edukujemo ove naše male proizvođače, da kvalitet svojih proizvoda podignu za zadovoljavajući nivo, dodao je Dedić.

Emina Rahmanović iz UG Life Style pojasnila je da je cilj festivala upravo popularizacija rakije kao našeg domaćeg brenda, a da bi to ostvarili ove godine pozvali smo kao goste festivala veliki broj ljudi koji „rade i žive sa rakijom“. Biće tu i svi značajnili ugostiteljski radnici ali i distributeri iz cijeloga regiona, rekla je ona.

  • Uslovi za proizvodnju rakija u BiH su izvanredni. Činjenica je da naši ljudi rakiju ne cijene kao vrhunsko piće. Rakija, pogotovo od šljive, sa Majevice, od tih autohtonih sorti, požegače, može da parira svim alkoholnim pićima, i konjacima i škotskim viskijima, kada se uradi kvalitetno, kada se proizvede na način koji je adekvatan i kada odleži, odnosno ostari, u određenim uvjetima u kakvim treba da bude. Naša ideje je da pokažemo da i od voća sa Majevice, od autohtonog voća može da se napravi proizvod svjetskog kvaliteta, dakle vrhunski proizvod, rekao je Bojan Đuveleković iz destilerije Epoha iz Lopara.

Drugu godinu zaredom na festivalu učestvuje i proizvođač rakije Vlado Stokić iz Brčkog. On kaže kako se kvalitetna voćna rakija može proizvoditi i u okviru malih porodičnih gazdinstava, kojima to nije ključno zanimanje.

  • Učešće na sajmovima, pa i tuzlanskom Festivalu, put je ka popularizaciji kvaliteta domaćih voćnih rakija. To je i prilika da se sa stručnjacima i poznatim degustatorima razgovara i o problemima proizvodnje i problemima plasmana, kako bi krajnji rezultat bio veća proizvodnja, bolji kvalitet i plasman, a zašto ne reći i izvoz, tvrdi Stokić.

Direktor Turističke zajednice Tuzla Edin Jahić kaže da je domaća rakija, prije svih šljivovica, nedovoljno predstavljena, zapravo neopravdano zapostavljena i u turističkoj promociji i sveukupno kao ekonomska prilika.

  • Svi gosti koji dođu u Tuzlu, turisti koji dođu kod mene, traže da popiju domaće tuzlansko pivo i domaću rakiju i da to sa sobom ponesu kao suvenir u dijasporu ili bilo gdje drugo. To treba iskorisiti, a mi do sada nismo dovoljno radili na tome. Upravo su ovakva dešavanja prilika da to iskoristimo i promoviramo Tuzlu kao i kraj gdje se „peče dobra rakija“ – kaže Jahić.
  • Ove godine učešće na festivalu će uzeti i proizvođači opreme za pravljenje rakije. Tako će svi posjetioci sajma imati priliku da se uvjere i vide na licu mjesta šta su to novi trendovi, i na koji način se pravi rakija.

Festival će se održati u Kristalnoj sali Hotela Tuzla, a cijena ulaznica iznosi 10KM, a posjetioci uz ulaznicu dobijaju i degustacijsku čašicu gratis.

(Tim za medije)